welke vissen in een juwel 60 liter bak


visaquarium

Member
Lid geworden
21 december 2020
Berichten
13
Leeftijd
23
hallo allemaal, ik zou graag wat advies willen over mijn aquarium...

ik heb sinds een paar weken een aquarium (juwel 60 liter) met filter en verwarming
het aquarium is helemaal ingedraait (2e hands gekocht) en er zitten ook al een aantal vissen in:

1 rode betta man
een aantal vuurgarnalen (erg veel zijn opgegeten door de vijfstreep barbelen)
5 vijfstreep barbelen
3 grotere garnalen (ben de naam even kwijt)
3 khuli,s
2 zebradanio,s
1 otocinclus dwerg algeneter
2 helena slakken

er zit een bioflow one filter in
ook haal ik 1 keer per week een volle emmer water eruit en doe er dan schoon water in met aquasafe

voor de 60 liter bak had ik 25 liter van supperfish daarin had ik een betta garnalen en voor korte tijd de zebra danio,s
ik ben van plan de zebradanio,s in een ander aquarium te doen want ze bijten steeds in de vin van mijn betta!:(
mijn bak zit vol met mooie planten en dat doet het verder prima. en ik ben nog opzoek naar wat drijfplantjes als extra schuilplaats voor de jonge garnaaltjes.
het lijkt me erg leuk om te kweken met visjes het liefs levendbarend. ik zat te denken aan mollies?? daar hoef je namelijk niet veel voor te doen.
mijn uitijdelijke vraag is. is het verstandig om naast de mollies ook nog een paar (4 ofzo) kegelvlek barbeeltjes te nemen?? of wordt de bak dan te vol??
en als er nog meer visjes inkunnen hoor ik het graag!! tips zijn welkom
 
ohja ik was vergeten te zeggen, de dierenwinkel verkoopt wel mooie mollies alleen die zijn ze aan het behandelen voor witte stip is het dan wel verstandig om die vissen te halen?? zodra de witte stip weg is natuurlijk
 
Betta en levendbarende is nooit zo verstandig, sowieso de combi tussen gezelschapsvissen en een betta zou ik niet doen. Betta en garnalen snap ik eigenlijk ook niet dat het goed gaat, verder zou je als je echt zou willen kweken bijvoorbeeld guppen nemen maar mollie’s kunnen ook. Als de witte stip helemaal weg is en je ziet dat ze goed rondzwemmen en evt eten kan je ze meenemen
 
Een Betta moet rustige medebewoners hebben dus niks in de bovenlaag in dit geval. Je hebt te weinig Oto s en Danio s dus ik zou die weg doen als dat kan en bv een schooltje Panda s nemen op de bodem.
 
Betta en levendbarende is nooit zo verstandig, sowieso de combi tussen gezelschapsvissen en een betta zou ik niet doen. Betta en garnalen snap ik eigenlijk ook niet dat het goed gaat, verder zou je als je echt zou willen kweken bijvoorbeeld guppen nemen maar mollie’s kunnen ook. Als de witte stip helemaal weg is en je ziet dat ze goed rondzwemmen en evt eten kan je ze meenemen
ik heb eerder een betta gehad en die at nooit een enkele garnaal dus het kweken ging goed voor langer dan 2 jaar en ik vindt het niet erg als er wat garnaaltjes gegeten worden of bedoel je dat de garnalen de betta lastigvallen?? dat heb ik nog nooit gezien en de betta zwemt vrolijk rond. dus geen mollies?? jammer want ik vindt het een leuk visje de betta die ik nu heb zat in de dierenwinkel met guppys en ik heb zitten kijken maar hij at geen jongen op?? ikhoef ook niet perse veel mollie,s over te houden hoor heel erg bedankt voor je reactie!!
 
Molly's zijn helemaal geen makkelijke vissen, staan erom bekend dat ze snel ziek worden en hebben het liefst een licht brakke bak (dus zout in het water) nodig.
ik hoef ook geen makkelijke vissen, ik bedoelde meer dat je geen speciale kweekbak hoeft neer te zetten om jongen te krijgen. ik ben eigenlijk gelijk begonnen met tropishe vissen en niet perse de sterkere. het gaat eigenlijk altijd goed!! ik hou altijd de visjes gezond en in leven ik heb wel eens een paar visjes gehad met witte stip die probeerde ik nog te behandelen maar dat is niet gelukt het waren neon tetra,s schijnt dat de meeste vissen van die winkel ziek zijn (jumper) heel erg bedankt voor je reactie ik zal dus geen mollies nemen
 
Een Betta moet rustige medebewoners hebben dus niks in de bovenlaag in dit geval. Je hebt te weinig Oto s en Danio s dus ik zou die weg doen als dat kan en bv een schooltje Panda s nemen op de bodem.
ik was me er al van bewust dat ik te weinig oto,s had ik heb deze met het aquarium gekocht en ik was al van plan om er nog 1 of 2 bij te nemen is het dan genoeg??en als het alg op is moet ik dan algentabletten gaanvoeren of eten ze mee met de garnalen? de zebra danio wouik 2 dagen geleden al weg doen naar iemand met een groepje maar dat is wat uitgesteld. zijn er visjes die u aandraad bij betta,s?? ik las over de kegelvlekbarbeel en zijn 5 daarvan genoeg om ze blij te houden?? sorry voor de vele vragen wel heel erg bedanktvoor uw reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nog een foto
 

Bijlagen

  • 20210127_120555.jpg
    20210127_120555.jpg
    186.2 KB · Weergaven: 186

Terug
Bovenaan