Wat is er nieuw

Welke vissen in juwel 60 kamertemperatuur?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Avalon01
  • Startdatum Startdatum
De Appelslak zou ik gewoon houden.

10 liter wordt er op dit forum voor gerekend en dat geef ik gewoon door als algemeen geaccepteerde stelregel. Zelf heb ik me nooit iets aangetrokken van die regel en nooit problemen gehad.

De Kardinalen zou ik dan weg doen en de Neons houden.

Botia zei:
De Appelslak zou ik gewoon houden.

10 liter wordt er op dit forum voor gerekend en dat geef ik gewoon door als algemeen geaccepteerde stelregel. Zelf heb ik me nooit iets aangetrokken van die regel en nooit problemen gehad.

De Kardinalen zou ik dan weg doen en de Neons houden.

Moet ook heel eerlijk zeggen dat ik me bij die stelregel altijd heb afgevraagd of je nu echt 10 liter per slak moet rekenen of gewoon niet meer dan 1 slak per 10 liter aquariumwater. Ze vervuilen namelijk wel, maar dat dit nu zo extreem is kan ik ook niet zeggen.

Avalon01 zei:
Dan heb ik een mix van neontetras en kardinaaltetras. Ik zie 8 neontetras er tussen zitten. Bedankt in ieder geval! Hopelijk is de Pets Place zo schappelijk om ze weer terug te nemen + de appelslak.

Ik denk wel dat ze ze terugnemen, zou anders helemaal niet vriendelijk zijn.

Vanmiddag de kardinaaltetras omgeruild voor neon terras en de appelslak terug gebracht. De medewerkers waren het helaas niet eens dat de kardinaaltetras meer ruimte nodig hebben dan de neons en ik werd daarom ook erg raar en ongeloofwaardig aangekeken. Wij hebben nu 11 neontetras en 8 garnalen. We kunnen nog een dwerklauw kikker ophalen maar ik weet niet of dat een goed idee is?

Hallo allemaal,

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden maar ik ben (achteraf) heel erg blij dat ik jullie advies heb opgevolgd om de goudvissen in een vijver over te zetten en de kardinaaltetra's om te ruilen voor 11 neontetra's en wat garnalen en de appelslakken terug te brengen. De dwergklauwkikker hebben we er wel bij in gedaan omdat mijn vriend het jammer vond dat de appelslakken zijn terug gebracht.

Harstikke bedankt voor het advies! Het resultaat is een makkelijk te onderhouden bak waar wij inmiddels veel plezier aan beleven. Ik zal morgen een mooie foto maken.

Er zijn nog wel een aantal dingen waar ik vragen over heb. Ten eerste, waar zijn onze garnalen gebleven? Wij zijn met 8 garnalen begonnen die zich zijn gaan voortplanten tot ongeveer 20 zichtbare garnalen. Sinds een aantal weken zijn er nog maar 3 over. In het filter hebben we 1 kleintje gevonden maar ik heb geen idee waar de rest is gebleven?

Tweede vraag, de planten hebben last van kleine bruine vlekjes. Is dat erg?

Alvast bedankt!

zijn het vlekjes in het blad zelf of zit het als een laagje op het blad?

Het zijn vlekjes op de bovenkant van het blad. Geen laagje als alg. Ik heb geprobeerd een foto te maken maar het is niet zo heel duidelijk op de foto te zien. Bijna alle bladeren hebben "last" van bruine vlekjes op de bovenkant van het blad.

20160413_002749.jpg

Ik heb denk ik het antwoord al gevonden in een ander topic, dit is java varen en blijkbaar kunnen de wortelen niet in de grond. De bladeren zijn waarschijnlijk langzaam aan het afsterven.

Ik ga dit weekend de java varen opbinden op het stuk hout en dan kijken of het beter gaat!

Volgens mij is dit echinodorus, geen javavaren. Heb je kleibolletjes bij de wortels? Hier kan die zijn voedingsstoffen uithalen.

De plant is idd een echinodorus. De onderste buitenste bladeren kun je af en toe verwijderen. Deze plant kan gewoon met zijn wortels in het grind staan, let wel op, enkel de wortels!
Misschien kun je een beetje plantenvoeding toevoegen of een kleibolletje bij de wortels.

Waar je garnalen zijn gebleven? Geen idee! Je kunt een pantykousje om je filter doen, zodat ze niet in je filter komen. Maar is het niet zo dat kikkers ook wel van een garnaaltje houden?

Leuk dat het verder goed gaat en dat je blij bent met de tips!

Dat is zeker geen Javavaren dus. Kleibollen kan schelen, maar geef je ook plantenvoeding?
De garnalen is iets anders. heb je weleens dode zien liggen en wat voor garnalen heb je dan?

Btw, als je kikkers hebt dan moet je denk ik daar de oorzaak gaan zoeken.

Als ik je foto eerder in dit topic zo zie dan is het een Echinodorus zoals al werd gezegd.
De kikkertje moet je eigenlijk in een groepje houden want dan zie je deze meer. ik heb er 6 in een 60cm zitten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan