Welke vissen in (zeer) ondiepe vijver


J

joost_be

Guest
Dag iedereen,

We hebben een spiegelvijver laten plaatsen, oorspronkelijk zonder het idee om vissen te houden.
Nu zou ik het toch wel levendiger vinden met enkele vissen erin. Maar kan dat wel?
De vijver is 30 cm diep en 3,8m op 3,8m en ligt onder een luifel.
Er is constante stroom door een pomp en het water gaat door een uv filter.
Zijn er vissen die hierin zouden kunnen leven? Een vriend dacht aan goudwinden.

Graag enkele tips. Dankuwel!

Joost
 

Bijlagen

  • IMG_5640.jpg
    IMG_5640.jpg
    222.8 KB · Weergaven: 190
meschien wat vetjes of iets anders wat ook kweekt kun je ijs vogels naar je vijver trekken met een beetje geluk en je zou dan iets van verwarming er in moet hangen zodat het nie dicht vriest
 
Dankjewel voor de reactie!
Dus liever geen goudwindes?
Wat denk je van (regenboog) elritsen?
De vijver ligt naast onze zaak en dan hebben de klanten iets mooi om naar te kijken? ;-)
 
Dankjewel voor de reactie!
Dus liever geen goudwindes?
Wat denk je van (regenboog) elritsen?
De vijver ligt naast onze zaak en dan hebben de klanten iets mooi om naar te kijken? ;-)
Als het water niet kouder komt dan 3 graden zou dit moeten lukken.
Maar het mag ook niet warmer worden dan een goeie 30°
 
In de winter is dit helaas niet houdbaar ben ik bang. Eigenlijk moet een vijver zo'n 100cm diep zijn, omdat er tot 60cm de grond vorst kan komen. Met 90 a 100cm diepte heb je dus altijd een veilige buffer. Dat gezegd hebbende durf ik hier wel vis in te houden als het aan bovenstaande voorwaarden van @Vis&versa wordt voldaan. Hetgeen met een verwarming bijvoorbeeld. Gezien er enkel gebruik wordt gemaakt van een pomp en niet van een filter, zou ik wel aanraden om dan gebruik te maken van een paar flinke bakken met zuurstofplanten(waterpest, fonteinkruid, myriophylum, hoornblad).
 
Owkay, dank jullie wel! Ook voor de plantenkeuze.
Qua verwarming... welke systemen zijn er op de markt en wat raden jullie aan?
 
Ben je met vissen en met name met planten niet het spiegeleffect kwijt?
 
30 cm diep
stekelbaarsjes is het eerste wat in mij opkomt
deze zijn net als vetjes te koop als vijvervis en niet beschermt.

wel wat planten en riet etc aanbrengen anders wordt het niks en reigers hebben ze er dan zo uit helemaal als ze doorhebben dat ze daar kunnen staan
 

Terug
Bovenaan