Wat is er nieuw

Welke vissen kunnen bij rode minor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter natasja26
  • Startdatum Startdatum
N

natasja26

Guest
Hallo.
Wij hebben een 450 liter aquarium met nu alleen 5 rode minors. Ik vind het erg leuke vissen, mooi gekleurd en goed zichtbaar al moeten er wel weer wat soortgenoten bij (minimaal 10 of hebben jullie andere suggesties?).
Echter zouden we ook een andere vissoort erbij willen hebben, echter ik lees hier dat heel veel vis er niet bij kan. Maar wat kan WEL bij deze rode minors? Het liefst iets met wat kleur.
Alvast bedankt!

Ik heb ze vroeger samen met groene en oranje sumatranen gehad verder zouden roodkop zalmen en andere visjes die wat snellere en liever groter 9in ieder geval niet kleiner) dan de rode minors zijn.

Bij mijn weten willen ze nog wel eens aan vinnen knabbelen.
Dus pas een beetje op met maanvissen en gourami's.
(Al zullen ze die ook niet gelijk tot het bot kaalvreten, hoor)

Voor de rest zijn het erg leuke visjes voor een gezelschapsaquarium.

Wel wat druk, inderdaad.
Dus samen met vissen houden die daar tegen kunnen, dan wel voldoende schuilplaatsen.

Veel schuilplaatsen inderdaad en ook lekker dicht beplant wil ook helpen.

Rode minor is een mooi visje, maar vind ze zelf nogal kwetsbaar. Ik heb ze samen zitten met citroentetra's en heb ook nogal wat uitval gehad. Enkele weken geleden wat bijgekocht bij toch een goede lfs en ook daar hadden ze kapotte vinnen. Bij de citroentetra waren zij de "zwakke" schakel in mijn bak en ik heb dat niet op tijd gemerkt.
Het valt me op dat je ze goed moet voeren, ik geef nu veel diepvriesvoer en zorg dat ze volle buikjes hebben, daardoor knagen ze niet meer aan vinnen van andere vissen en ook niet aan die van hun soortgenoten. Mijn citroenen zijn behoorlijk snel bij het voer en kapen het voor de minors weg, waardoor de minors dus te weinig krijgen en de slechte naam krijgen van vinnenbijters.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan