Wat is er nieuw

Welke vissen zijn aanraders?

Op dit moment denk ik aan:
- 8 extra glasmeervallen voor een totaal van 10 (Kryptopterus bicirrhis)
- 25 vuurgarnaaltjes
- 6 Otocinclus affinis
- Schooltje rasbora espei
- Schooltje hyphessobrycon rosaceus
- Wat extra pangio kuhlii

Ik twijfel alleen of het te veel is (wat vinden jullie?) en ik twijfel eigenlijk over de pangio kuhlii. Ik heb deze nu wel, maar ik wil eigenlijk veel meer planten, vooral voor de garnaaltjes, zoals Javamos en als ik de hele bodem volzet met planten, weet ik niet of de Indische modderkruiper dat leuk gaat vinden.

Op dit moment denk ik aan:
- 8 extra glasmeervallen voor een totaal van 10 (Kryptopterus bicirrhis)
- 25 vuurgarnaaltjes
- 6 Otocinclus affinis
- Schooltje rasbora espei
- Schooltje hyphessobrycon rosaceus
- Wat extra pangio kuhlii

Ik twijfel alleen of het te veel is (wat vinden jullie?) en ik twijfel eigenlijk over de pangio kuhlii. Ik heb deze nu wel, maar ik wil eigenlijk veel meer planten, vooral voor de garnaaltjes, zoals Javamos en als ik de hele bodem volzet met planten, weet ik niet of de Indische modderkruiper dat leuk gaat vinden.
Daar zitten geen grote vervuilers bij, dus lijkt me geen probleem. Rustig opbouwen, dan zie je vanzelf wanneer het genoeg is.

De ottocinclus zou ik nog een tijd mee wachten. Je aquarium moet eerst voldoende voeding, algen hebben voor die vissen.

Op dit moment:
10x Indische glasmeerval
2x Modderkruiper (black kuhli, denk ik)
1x Amanogarnaal

Wat ik wil toevoegen:
Een groep garnalen (twijfel nog tussen vuur of amano, voor de eerste soort vind ik dat het aquarium nog veel meer beplant moet worden)
Een groep otocinclus vittatus

En dan: één of twee soort(en) vissen. Wat vinden jullie? Ik heb het hier al eerder gevraagd en zelf onderzoek gedaan. Ik heb nu twee soorten op het oog:
- Rasbora brigittae
- Danio Rerio (deze)

Gaan deze twee soorten samen met de rest van het gewenste bestand? Ik heb ooit 1 terrordanio (die moest weg uit zijn originele bak) geadopteerd en het was een hele leuke, drukke zwemmer. Vinden de rustige glasmeervallen dat wel leuk? En met de garnalen? Of heb je nog weer een nieuwe soort waar ik naar kan kijken?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan