Wat is er nieuw

Welke vissen zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roger1980
  • Startdatum Startdatum
R

Roger1980

Guest
Welke vissen zijn dit?

1) linksboven
2) Rechts naast de Discus onder de Apistogramma cactuoides

995949roger1980_0_82_10463748_696432963789092_6391096918445392753_o.jpg

Links boven is een kersenbuik cichlide (Pelvicachromis pulcher), die andere is volgens mij een Heros appendiculatus en daar een kweekvorm van.

EDIT: Zie dat je die onder de discus niet bedoelt. Die andere weet ik niet.

Super heb ze kunnen googlen 🙂

Echter wat zijn de "eisen" van deze vissen.
Van de eerste vind ik zo 123 wat meet terug zoals "mild agressief", tja welke andere bewoners mogen er zijn.

Van de 2de vind ik niet zo gauw iets terug.

Mooi vind ik ze wel 🙂

Sorry dat ik inbreek in dit topic, maar welke dwerg chiclide is die helemaal rechtsonder (die paarse)wat een beauty

Dat is ook een Apistogramma cacatuoides Ron 😉

Maarreh, die kunnen nog wat fraaier. Dit exemplaar heeft naar mijn mening wel erg veel kleurverlies in rug- en staartvin (en ik vermoed ook aarsvin). Onderstaande twee exemplaren hebben een stuk completere tekening daarin:
http://www.aquaticquotient.com/gallery/ ... 7774ER.jpg
http://www.mariozanolli.it/contenuti/ci ... le_red.jpg

En dat paarse, ik gok van een color lamp. De visjes hebben namelijk een grijze basiskleur, zoals je kunt zien.

~ Ivo

Dank je Ivo, idd zijn vinnen op foto's van links nog mooier, en ik had al een vermoeden dat het paars vervormd zou kunnen zijn door een lamp, kon in mijn boeken ook geen paarse terug vinden.

Roger1980 zei:
Super heb ze kunnen googlen 🙂

Echter wat zijn de "eisen" van deze vissen.
Van de eerste vind ik zo 123 wat meet terug zoals "mild agressief", tja welke andere bewoners mogen er zijn.

Van de 2de vind ik niet zo gauw iets terug.

Mooi vind ik ze wel 🙂

Aulonocara: voor in een Malawi speciaalbak, hard water, afhankelijk van de soort/uiteindelijke grootte en gewenste medebewoners heb je een bak nodig van minimaal 1.5m of nog wat groter, inrichting piepschuim plaat, wat stenen stapels (niet zo'n muur nodig als bij mbuna, houdt vrije zwemruimte over), zandbodem, geen hout gebruiken, planten niet nodig maar als je wlt kun je bv vallisneria nemen. Aulonocara's zijn voor cichliden begrippen relatief rustige vissen maar je kunt er dus alleen andere malawi cichliden bijzetten evt wat stevige meervallen en/of een aaltje uit de riftmeren. Voeren van aulonocara's is makkelijk, dit zijn alleseters. Beter niet combineren met de plantenetende mbuna omdat je dan moet zien te zorgen dat je mbuna vrijwel alleen plantaardig voer gaan binnenkrijgen... Sowieso vraagt combineren van mbuna en/of utaka met aulonocara's een grote bak.

Kersenbuiken: tja, 1 van de agressievere soorten die je vaak in winkels tegenkomt. Ze fokken als konijnen en de jonkies zijn lastig kwijt te raken. Als je er toch aan wilt beginnen: 80cm minimaal voor 1 koppel en dan niets anders erbij op de bodem/in het midden, beter is 1m of 1.2m. Op papier kunnen ze in een gezeldschapsbak maar dit gaat ook vaak fout tijdens de paartijd, kies je medebewoners dus zorgvuldig. Verder makkelijk te houden qua waterwaardes en voer enzo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan