Welke vissen?


Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Berichten
9,464
Leeftijd
29
Locatie
Hellendoorn
Met een vriend een Dubai 80 op wezen halen met en heel beroerd visbestand. Aan jullie de vraag van onderstaande vissen welke dit zijn, de enige paar vissen waarvan ik niet weet wat het zijn
Het gaat om de vale vissen met de grote ogen en de meervalachtige met de horizontale streep

20171104_153804.jpg
20171104_153749.jpg
20171104_143349.jpg
20171104_143348.jpg
 
Vale vissen met de grote ogen zijn phenacogrammus interruptus, ofwel de 'congozalm' (eigenlijk een van de vele congozalmen maar in de NL handel meest voorkomend) als ze eenmaal op kleur komen zijn de mannen echt prachtig! Ze beginnen al een beetje te kleuren. Op de tweede foto gok ik trouwens een vrouw P. Interruptus maar die vind ik erg mager, dus durf ook niet met zekerheid te zeggen.

Ik vrees dat de congozalmen allemaal een groeiachterstand hebben aangezien ze erg grote ogen hebben in verhouding tot het lichaam. Dit duidt vaak op groeiachterstand.

De meervalachtige met zwarte streep is een pareutropius soort (ik gok op P. buffei maar ben niet erg goed thuis in deze vissen)

Leuk om samen in een afrikabak te zetten?

En zo te zien is de rest tetra's uit zuid amerika en zwaarddragers.

Wat voor bak gaan de vissen in komen? Of ga je ze proberen bij iemand anders een mooi huis te geven? Zo te zien is het maar goed dat je die dubai 80 hebt overgenomen iig :thumbs:(al kan het altijd nog erger, ja echt)
 
Tnx voor je reactie! Vermoeden van de vrouwen had ik idd, gezien enkele andere congozalmen die een stuk meer op kleur waren, maar helemaal zeker weten deed ik het niet.

En als ik de foto's zo zie zul je ook aardig goed zitten met de buffei! Was ik zelf nooit opgekomen :D

Plan van hem is om alle vissen naar een ander onderkomen te brengen en dan rustig de tijd te nemen om de dubai in te richten. Hij wil gaan voor een school neon- of kardinaaltetra's met een koppel/harempje op de bodem. Niet te veel, lekker rustig. Hij heeft ooit (vroeger) een aqarium gehad en komt nu naar mij voor informatie. Leuk om samen wat op te bouwen bij hem :D
Bak stond er erg slecht bij idd, vol met alg en water wat al een aardige tijd geen schoonmaakbeurt heeft gehad. Ach, nu mooi schoon en klaar om ingericht te worden
 

Terug
Bovenaan