Welke vissoorten uitbreiden?

Mijn opa en oma hebben een goed lopende vijver in de tuin met veel planten, goede stroming en genoeg schuilplaatsen etc. Ik lees op veel plekken dat een borstelneus als hij op zijn maximale lengte is prima in een vijver worden gezet. Klopt dit? Zo ja dan heb ik al een goed adresje voor de vis.
 
Kun jij nou ook een foto opsturen zodat het een beetje te zien is bij je?
 
Van mijn aquarium of van de vijver?
 
Beide natuurlijk😁
Ik ben benieuwd!
 
Klopt dit? Zo ja dan heb ik al een goed adresje voor de vis.
Ik zou dat voor de zekerheid aan je lfs vragen want dan weet je zeker of dat kan;)

Of je kijkt even hier want dan zie je dat ze op 22-26 graden gehouden moeten worden:
 
Het vijverwater is 24 graden dus zou perfect moeten zijn. Ook hier weer maak ik volgens mij duidelijk dat ik van tevoren goed nadenk voor ik een vraag stel. Als ik een vraag stel over een vis en 10 reacties krijg over dat een vis te groot is of mijn aquarium te klein, dan lach ik mezelf 10 keer in de rondte omdat ik van tevoren al heb nagedacht hoe ik dat op ga lossen. Vandaar is het voor jullie misschien beter even om te vragen aan mij of ik zelf al oplossingen of manieren voor wat dan ook heb, het zal jullie verbazen!😉
 
Ja klopt, zit een heel verwarmingselement in met de optie tot afdekken in de winter.
 
het zal jullie verbazen!😉
Wat mij verbaasd is dat je zegt dat je al 4 jaar aquarium houd en de basis wel onder de knie hebt.
Vervolgens staat het hele forum vol met vragen van je wat tot de basis behoord.

Een vis aanschaffen die je vervolgens niet kan houden is toch ook geen leuke optie.
Zoek gewoon de vissen uit waar je van kan blijven genieten.
 
De foto’s van mijn bak!😍
 

Bijlagen

  • IMG_6824.jpeg
    IMG_6824.jpeg
    3 MB · Weergaven: 88
  • IMG_6825.jpeg
    IMG_6825.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 83
  • IMG_6826.jpeg
    IMG_6826.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 84
Kijk dat verheldert een hoop, liever wil jij een nog veel grotere bak erbij om je opgedane kennis op te botvieren.
Waar ik persoonlijk niets mis aan vind, maar ff wel te zijn heb je helemaal niet zoveel ruimte voor al dat gespeculeer wat je doet.
 

Gespeculeer is iets anders dan daden.
 
De foto’s van mijn bak!😍
Als ik je visbestand zo bekijk dan vraag ik me af of die lfs wel zo goed is. Die gele rakker in zo n bak is al om ellende vragen en dan zie ik volgens mij 5 soorten scholenvisjes.
Maar goed jij hebt wel alle vertrouwn in de lfs en daar gaat het om.
 
Als ik je visbestand zo bekijk dan vraag ik me af of die lfs wel zo goed is. Die gele rakker in zo n bak is al om ellende vragen en dan zie ik volgens mij 5 soorten scholenvisjes.
Maar goed jij hebt wel alle vertrouwn in de lfs en daar gaat het om.
Inderdaad! Bedankt voor je begrip.
 
Hoe lang draaide de bak toen je deze foto’s maakte? Ik zie namelijk iets wat waarschijnlijk een kamerplant is.
 
Laatst bewerkt:
+- 2/3 weken.
 
Hoe lang draaide de bak toen je deze foto’s maakte? Ik zie namelijk iets wat waarschijnlijk een kamerplant is.
Dat was vast een plant op advies van de lfs maar goed we maken allemaal wel vergissingen;)
 
Hoe lang draaide de bak toen je deze foto’s maakte? Ik zie namelijk iets wat waarschijnlijk een kamerplant is.
Welke dan?
 
Over welke plant gaat het dan?
 
Over welke plant gaat het dan?
ik zie de plant niet helemaal maar ik dacht de plant rechtsachter. Of het komt doordat hij in een bosje geplant is waardoor het voor mij vertekend.


Als de bak pas zo kort draait dan zit de vis er wel heel snel in. Houd rekening ermee dat er nog een nitrietpiek kan komen.
 
de plant is inderdaad in een bosje geplant. Ik ben de naam van de plant even kwijt, maar het is zeker geen kamerplant.
 
Ja klopt, zit een heel verwarmingselement in met de optie tot afdekken in de winter.
En deze wordt dan verwarmt tot 20°C of meer?
zal nogal een rekening worden.

Maar waarom zou je een vis willen kopen en deze in een aquarium te zetten die te klein is met alle gevolgen van doen om hem een paar maanden in een "verwarmde" vijver te gaan zetten.

Maar koop hem maar het komt allemaal goed.
 
Hallo allemaal, even een update! Ik ga me aan m’n woord houden zoals ik had beloofd en dus ga ik wat dingen veranderen. Mijn clownbotia is eruit. Heb iemand anders en blij mee gemaakt met een grotere bak. Daarnaast ben ik nu plantjes aan het stekken, zodat ik vollere grotere bossen krijg en daarna kan ik meer zwemruimte gaan creëren door de vissen. Ik heb op de sumatranen na nu alle schoolvissen in een schooltje van 5+. Voor mijn sumatranen ben ik nog inactief opzoek, maar ik zie geen tekenen van ‘etter’ gedrag. Ze zwemmen altijd vredig met z’n tweeën en zijn nooit vervelend tegen elkaar of andere vissen. Misschien heb ik dan geluk gehad? Maar goed, welke tips hadden jullie nog meer voor mij? Ik ben door alle topics even het overzicht kwijt.
 
Ook de ancistrus algeneter is van het de planning geveegd.
 
Terug
Bovenaan