Welke voeding voor baby's van Otocinclus Vittatis


Jonalies

Well-known member
Lid geworden
5 april 2021
Berichten
183
Leeftijd
70
Hoi, ik heb een babyboom van babytjes..zéker een 20-tal !
Ik heb gelezen dat de eerste dagen ze nog voedsel hebben van de dooierzak maar daarna... fijngewreven vlokken of ???
 
Je kan ook Liquifry kopen in de lfs of artemianauplien gaan kweken maar of die laatste niet te groot zijn dat durf ik niet te zeggen. Stofvoer kun je overigens ook kopen.
 
Hallo Jonalies, ben nieuwsgierig leven ze nog?

Het volgende is van een lid van planet catfish , misschien heb je er iets aan.

Gewone algenvlokken te nemen en deze tot een fijn poeder te malen. Meng een kleine hoeveelheid van het poeder met tankwater en giet over de plekken waar de jongen rondhangen. Na dag drie beginnen de jongen een beetje te bewegen en moet je meer gebied bestrijken.
Tegen de tijd dat ze de grens van een week hebben bereikt, beginnen ze te raspen op geblancheerde courgette. Het zal heel zacht moeten zijn. Als ik er een plakje in doe, verwijder ik het niet tenzij het uit elkaar scheurt en naar boven drijft.
En als je een helemaal bealgd aquarium hebt halen ze zelf het voedsel via aufwuchs zie kweekverslag van G. Blank hier op AF
 
Hallo Jonalies, ben nieuwsgierig leven ze nog?

Het volgende is van een lid van planet catfish , misschien heb je er iets aan.

Gewone algenvlokken te nemen en deze tot een fijn poeder te malen. Meng een kleine hoeveelheid van het poeder met tankwater en giet over de plekken waar de jongen rondhangen. Na dag drie beginnen de jongen een beetje te bewegen en moet je meer gebied bestrijken.
Tegen de tijd dat ze de grens van een week hebben bereikt, beginnen ze te raspen op geblancheerde courgette. Het zal heel zacht moeten zijn. Als ik er een plakje in doe, verwijder ik het niet tenzij het uit elkaar scheurt en naar boven drijft.
En als je een helemaal bealgd aquarium hebt halen ze zelf het voedsel via aufwuchs zie kweekverslag van G. Blank hier op AF
Bedankt voor deze leerzame tekst !
 
Bedankt voor deze leerzame tekst !
Bedankt voor deze leerzame tekst !
Hallo Jonalies, ben nieuwsgierig leven ze nog?

Het volgende is van een lid van planet catfish , misschien heb je er iets aan.

Gewone algenvlokken te nemen en deze tot een fijn poeder te malen. Meng een kleine hoeveelheid van het poeder met tankwater en giet over de plekken waar de jongen rondhangen. Na dag drie beginnen de jongen een beetje te bewegen en moet je meer gebied bestrijken.
Tegen de tijd dat ze de grens van een week hebben bereikt, beginnen ze te raspen op geblancheerde courgette. Het zal heel zacht moeten zijn. Als ik er een plakje in doe, verwijder ik het niet tenzij het uit elkaar scheurt en naar boven drijft.
En als je een helemaal bealgd aquarium hebt halen ze zelf het voedsel via aufwuchs zie kweekverslag van G. Blank hier op AF
Hoi Bob, sinds eergisteren is mijn tankje gevuld met garnaaltjes en Endlers.... maar gisteren zag ik er toch verschillende op het glas zitten en op mijn Anubias. Ik veronderstel dat ze zich nu méér verstoppen tot ze wat groter zijn.
 
Inderdaad leuk zeg, volgens het desbetreffende lid van planet catfish is het vooral van belang
het voer naar de jongen toebrengen omdat ze in het begin zich bijna niet verplaatsen.
Veel succes
 

Terug
Bovenaan