Ik ben dus altijd benieuwd in hoeverre Kleibollen voeding geven, gezien deze geen macro nutrienten bevatten?Ik koop altijd kleibollenmix hiervoor.
https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/bodem-en-bodembemesting/kleibolletjesmix
Dat zijn de Micro s inderdaad en daarnaast moet je voldoende nitraat en fosfaat in je waterkolom hebben.Ik ben dus altijd benieuwd in hoeverre Kleibollen voeding geven, gezien deze geen macro nutrienten bevatten?
Nadeel van die capsules is dat ze vaak boven het grind komen en die zie je dan liggen en moet ze telkens weghalen.ik ga er dan sws nog wat kleibollen van Dennerle bijdrukken, maar ik dacht dat osmo capsules met macros ook belangrijk zijn voor goede groei
dat komt mij inderdaad bekend voor (;Nadeel van die capsules is dat ze vaak boven het grind komen en die zie je dan liggen en moet ze telkens weghalen.
Beste forummers,
Ik had altijd capsules in gebruik van een bekend lid hier, maar deze zijn helaas op.
Wat voor voeding raden jullie aan om extra in de bodem te plaatsen bij een bestaande bak?
Die kleibollen bevatten toch ook de micro elementen?Kleiballetjes van aquariumbemesting.nl kun je natuurlijk ook tensomix doormengen, als je vindt dat je planten een mineralen/sporenmix in de bodem nodig hebben.
Frustrerend die dingenDie capsules gevuld met osmocote gebruik ik niet meer. Die bolletjes komen vroeg of laat naar boven. En die zien er erg onnatuurlijk uit.
Beter dan die je zelf kan maken?Ik gebruik nu alleen maar de kleibollen van Dennerle. Ik kan wel goed verschil zien nu ik deze erin heb.
Geen ervaring met de zelfgemaakte.. Voor 1x 60cm bakje vind ik he teveel werk om ze zelf te maken..Beter dan die je zelf kan maken?
Ach in dik 10 min heb ik er 60 gedraaid dus dat valt mee maar ja het gaat erom dat ze goed werken.Geen ervaring met de zelfgemaakte.. Voor 1x 60cm bakje vind ik he teveel werk om ze zelf te maken..
Dan vraag ik de volgende keer jou wel om ze voor me te draaienEn ik vind dat soort simpele karweitjes zeer therapeutisch werken.....
Ik vind het ook geen straf hoor. Lekker relaxed.En ik vind dat soort simpele karweitjes zeer therapeutisch werken.....
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.