Welke voedingstabletten?


Bubbelkruik 2.0

Well-known member
Lid geworden
10 november 2019
Berichten
338
Leeftijd
43
Beste mensen,

Welke voedingstabletten raden jullie aan?
en voor welke planten?

Algemene bak informatie:
80x36x45.

CO2:
JBL m502
Momenteel 69 bellen per minuut
Pomp:
JBL e 902
Met uitstroom gaten waarvan 2 naar het oppervlak gericht en de rest schuin naar beneden.
Verlichting:
NovoLux 80 LED lamp met 10.5 Watt verlichting (geleverd bij het aquarium)
SF Retroled collor (rood met wit)
Voeding:
Easy-Life Nitro, Fosfo en Profito 1x per week 10ml
Van JBL heb ik bij de CO2 pomp JBL Flora Ferropol en Ferropol 24 gekregen, deze geef ik (nog) niet.
Bodem:
Caviar nature grind

Plantenbestand:
New zeeland naaldgras
Sagittaria Subulata
Pogostemon Helferi
Ludwigia repens
Bucephalandra
Mayaca Vandelli
Anubias nana

De aquariumwinkel vertelde dat enkel de Bucephalandra voedingstabletjes nodig zou kunnen hebben, maar dat ik de bak ook prima kon voeden met enkel de vloeibare voeding.

Wat is jullie mening hierover?
 
Ik gebruik kleibollen bij de moerasplanten en koop hiervoor kleibollenmix bij aquariumbemesting.nl. Voor deze planten is voeding bij de wortels wel aan te raden. ook lid Tuinkabouter verkoopt overigens voedingscapsules die goed blijken te werken.
 
Ik gebruik kleibollen bij de moerasplanten en koop hiervoor kleibollenmix bij aquariumbemesting.nl. Voor deze planten is voeding bij de wortels wel aan te raden. ook lid Tuinkabouter verkoopt overigens voedingscapsules die goed blijken te werken.
Die hadden ze ook bij mijn aquarium winkel, dus die ga ik halen! Bedankt!
 
De aquariumwinkel vertelde dat enkel de Bucephalandra voedingstabletjes nodig zou kunnen hebben,
Erg vreemd verhaal daar de Bucephelandra niet met de wortels in de grond staat maar wordt opgebonden net als een Anubias en Javavaren.
 
Je hoort vaker verkeerde info vanuit de lfs dus navraag doen is altijd aan te bevelen. Soms ontbreekt de kennis gewoon.
 
Erg vreemd verhaal daar de Bucephelandra niet met de wortels in de grond staat maar wordt opgebonden net als een Anubias en Javavaren.

Hebben we het over dezelfde?
Ik heb het over deze plant
8a7.jpg


Ik moet zeggen dat ik zijn wortels heel erg vind lijken op de Anubias

Welke planten die ik heb raad je wel aan om voedingsbolletjes erbij te doen?


Je hoort vaker verkeerde info vanuit de lfs dus navraag doen is altijd aan te bevelen. Soms ontbreekt de kennis gewoon.

Ja net nog meegemaakt toen ik planten ging kopen tegen de alg, ze rade me gewoonweg een algeneter aan en dat terwijl mijn bak nog geen eens 1 week draait :eek:
Kon "makkelijk" volgens hem!
Ik ga dan niet in discussie en zeg dat ik het eerst met snelgroeiende planten wil proberen.
 
Algjes horen vaak bij de opstart en je moet wat geduld hebben en zorgen voor voldoende voeding. Bak lekker 4 weken laten indraaien zou ik zeggen.
 
Hebben we het over dezelfde?
Bucephalandra is een hele reeks aan planten, deze zou daar ook een van kunnen zijn en heeft een wortelstok (rizoom) net als een Anubias dus deze leeft van voeding vanuit het water.
 
Algjes horen vaak bij de opstart en je moet wat geduld hebben en zorgen voor voldoende voeding. Bak lekker 4 weken laten indraaien zou ik zeggen.
Precies!
Omdat ik enkel traag groeiers heb vond ik het voor nu om de balans erin te krijgen wel verstandig om er wat snel groeiers bij te zetten, maar vissen :eek:
Nee, eerst maar eens de basis goed hebben, vissenzijn voor mij een bijzaak en moeten tzt een mooie aanvulling in het geheel zijn.
Belangrijkste zijn nu mijn plantjes :daisy:
 
Ik lees dat je een caviarbodem hebt. Ben hier wel eens topics tegengekomen van mensen die last kregen van verhoogde waterwaardes. Weet niet of dat ook voor deze bodem geldt maar hou het even in de gaten.
 
Ik lees dat je een caviarbodem hebt. Ben hier wel eens topics tegengekomen van mensen die last kregen van verhoogde waterwaardes. Weet niet of dat ook voor deze bodem geldt maar hou het even in de gaten.

ik heb deze ook ooit gebruikt en de kh schoot omhoog.
 

Terug
Bovenaan