welke voerautomaat?


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
253
Leeftijd
39
In onze tank met 4 danio's en 4 kleine (nog groeiende) danio's voeren wij tweemaal daags een snufje tetramin granules.
Het is lastig om te zeggen hoeveel dit precies is, maar het is ongeveer als 2 scheutjes zout per voer beurt.
Welke voer automaat is goed voor deze kleine hoeveelheden van dit soort voer en kunnen we een week op vertrouwen dat ie niet vastloopt oid.
Aangezien de tank nog aan het cycelen is en dan net klaar zou moeten zijn mag er ook weer niet teveel voer in komen
Ons aquarium is een juwel primo 70 met juwel novalux deksel.
 
Jbl autofood.
Je kan ff zoeken hier op het forum, maar er is iemand die er een andere worm voor heeft gemaakt zodat er kleinere porties kunnen worden gevoerd
 
ik gebruik een rondomatic 400 en ben daar zeer tevreden over, volgens mij is het van het merk grässlin. Kan je zelf de porties bepalen en ook meerdere soorten voer gebruiken.
 
de juwel voerautomaat werkt primma met fijn granulaat en past eenvoudig in een juwel deksel
ik vind ze erg makkelijk in gebruik en afstelling voerverstrekking 1 of maximaal 2* per dag met een vast interval van 6 uur er tussen.
 
Hier ook 7 juwel automaatjes. De meesten op MP gekocht voor 5-10 euro.
Zijn simpel, werken prima.
 
Zouden die juwel automaatjes ook bijv 30 tetramin granules kunnen geven? Bij benadering is dat wat ik ze geef denk ik
Ik lees een aantal posts her en der over dat voor sommige mensen de kleinste portie nog te groot is namelijk.
 
Hier ook een Juwel. Bevalt prima.
 
Zouden die juwel automaatjes ook bijv 30 tetramin granules kunnen geven? Bij benadering is dat wat ik ze geef denk ik
Ik lees een aantal posts her en der over dat voor sommige mensen de kleinste portie nog te groot is namelijk.
Nee, juwel heeft een draaiende container waardoor de hoeveelheid voer die word gegeven deels afhangt van de hoeveelheid voer aanwezig in de voederautomaat
 
Zouden die juwel automaatjes ook bijv 30 tetramin granules kunnen geven? Bij benadering is dat wat ik ze geef denk ik
Ik lees een aantal posts her en der over dat voor sommige mensen de kleinste portie nog te groot is namelijk.
Ja dat kan wel. in de automaat zit een schuifje die je kunt verstellen, waarmee je de hoeveelheid voer doseert. Gewoon even op een bord de juiste afstelling zien te vinden.
Of er veel of weinig voer in de automaat zit maakt niets uit (tenzij je ergens bent zonder zwaartekracht, maar dan is een aquarium houden überhaupt al een uitdaging).
 
m.i. moet dat wel lukken
maar ik weet niet pressies hoe groot de korrels zijn die je voert
juist kleine hoeveelheden blijven heel lang nauwkeurig.
bij grote hoeveelheden gaat op een gegeven moment de vulgraad van de machine mee spelen
 

Terug
Bovenaan