Akwarium
Well-known member
- Lid geworden
- 21 juli 2019
- Leeftijd
- 35
Het is voor mij een principe kwestie, invoerheffingen zijn er om Europese producenten en hun werknemers te beschermen tegen de onmogelijke concurrentie vanuit landen als China. Niet alleen zijn de lonen lager, maar ook de sociale voorzieningen zijn enorm veel minder. (90% van de Chinese bedrijven overtreed de werktijden wet, Chinezen werken gemiddeld 10 uur meer dan is toegestaan. Voor de meesten bestaat het weekend uit hooguit 1 dag. Vrije dagen moeten worden ingehaald, ouderschapsverlof e.d. bestaat niet)
invoerheffingen zijn niet perfect en werken ook niet altijd voldoende maar het is tenminste iets wat gedaan wordt om te voorkomen dat onze werknemers meegezogen worden in een ratrace naar beneden. Waarbij alle verworvenheden in hoog tempo over boord gaan.
Dus ja het is iets goedkoper en ja het is legaal, maar ik vind het niet moreel. Van mij mag de regeling dat tot 22 euro onmiddelijk worden afgeschaft, ook al kost dat veel meer dan het oplevert.
invoerheffingen zijn niet perfect en werken ook niet altijd voldoende maar het is tenminste iets wat gedaan wordt om te voorkomen dat onze werknemers meegezogen worden in een ratrace naar beneden. Waarbij alle verworvenheden in hoog tempo over boord gaan.
Dus ja het is iets goedkoper en ja het is legaal, maar ik vind het niet moreel. Van mij mag de regeling dat tot 22 euro onmiddelijk worden afgeschaft, ook al kost dat veel meer dan het oplevert.