Wat is er nieuw

Welke ZA cichlide in mijn Spllendid100

vfvd

Member
Lid geworden
27 september 2024
Leeftijd
45
Langzaam maar zeker wil het visbestand in mijn 200 liter aquaium uitbreiden.
Zie ook hier voor mijn fotoalbum: https://aquaforum.nl/threads/splendid-100-van-vfvd.184896/
Ik heb nu 10 hemigrammus bleheri en een L309 zwemmen, nitriet blijft mooi laag.
Ik wil op de bodem graag een school corydoras, en dan nog een mooie cichlide als eye catcher. Ik vind apistogramma soorten wel mooi met hun felle kleuren, maar heb al begrepen dat die niet zo goed met corydoras gaan.
Iemand een suggestie voor een leuk paartje of harem?

Ik heb de Maroni in de 100cm.

Ik neem aan zuid amerika en niet zuid afrika?

Wat ik zo meekrijg is het of corydoras of apistogramma echter soms gaat een solo mannetje wel goed.
Het wordt vooral een issue als het paar gedrag bij komt kijken.
Zelf ga ik de gok nemen maar heb wel een alternatieve bak dus zorg voor een nood oplossing.

Er zijn zat soorten. Zorg in ieder geval dat het niet te druk wordt op de bodem als je Cory's en Chiclides wil. Ik zelf heb vroeg Corydoras aeneus gehad icm Apistogramma agassazii en hongsloi (niet tegelijk). Nooit problemen gehad. Wel altijd gezorgd voor voldoende schuilmogelijkheden en zicht beperkende objecten. In mijn huidige setup (R180) heb ik ook H. bleheri icm Corydoras adolfoi. Hier wil ik nog Dicrossus filamentosus (mooie soort al zeg ik hetzelf) gaan bijvoegen alleen deze zijn lastig te krijgen op dit moment bij mij in de buurt. Is denk ook beetje afhankelijk van je waterwaarden.

Nog een laatste opmerking. Je H. beleheri kun je makkelijk ophogen naar 20 a 30 stuks in zo'n bak, afhankelijk van wat je er nog meer bij wilt.

Ik heb vaak Cichliden koppels/harems gehad icm Corydoras Sterbai/Panda in een 150cm en ook 199cm gehad en nooit problemen ervaren.
Ook nu in mijn Lido120 heb ik Corydoras Venezuela Orange icm Apistogramma Agazzissi zwemmen en daar gaat het ook prima mee.

Dank voor alle tip! Dit stelt mij gerust. Ik heb schuilplaatsen genoeg denk ik. Ga de groep bleheri's inderdaad wellicht nog wat uitbreiden, al zwemmen ze nu al heel mooi in een schooltje

Ik heb beide soorten samen in een meterbak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan