Welke zoetwatervissen makkelijk kweken?


G

goudvisje

Guest
Welke zoetwatervissen zijn makkelijk te kweken die levensbarend babies maken netals guppies? Ik wil guppies kweken en ben op zoek naar meer soorten die samen met de guppies kunnen en ook levendbarend zijn en ook zo veel babies krijgen en constant door kweken.

Ik heb een bak van 100x50x50 op dit moment.

Hoeveel vissen kunnen daar in van de soorten die jullie me aanraden in combinatie met guppies?

Ik heb geen goede ervaringen met aquariums doordat ik steeds een te kleine aquarium had en last kreeg van bruine en groene algen. Dus vandaar dat ik dezs keer mijn huiswerk beter wil doen.
 
En welke planten zijn het makkelijkst waar de jonkies tussen kunnen schuilen die heel langzaam groeien? Hebben jullie nog meer tips om de bak zo handig mogelijk in te richten en een filter advies? Ik wil niet steeds het water moeten meten met dingetjes en gedoe met algen dus hoor graag advies ook daarover zodat het makkelijk is. De jongen wil ik in dezelfde bak laten groeien. Ik weet dat ze hun eigen jongen opeten dus ik wou de hele achterwand vullen met planten. Als er nog meer tips zijn hoor ik deze ook graag nadat ik advies krijg van meer makkelijk te kweken levendbarenden samen met guppies :)
 
Kunnen de jongen schuilen in kunstplanten? Ik vind planten namelijk erg veel gedoe en denk dat als ik een filter haal die ook bubbeltjes blaast dat er dan ook wel voldoende zuurstof in komt. Of werkt dat niet zo?
 
Kweken is lastiger dan je denkt want je hebt snel een overschot en die moet je ook onderbrengen. Keuze aan planten is er eigenlijk genoeg maar ik zou voor mezelf eerst bepalen of je wel echt wil kweken want er komt iets meer bij kijken dan je denkt hoor;)
 
Ik heb eerder guppies gekweekt als kind en het was erg makkelijk. Alleen idd als het er teveel werden werd het water smerig etc. Maar er is geen probleem met dat er teveel vissen zullen zijn. Heben jullie advies?
 
Dus vandaar dat ik dezs keer mijn huiswerk beter wil doen.
Mooi! Goed begin.

Wat heb je zelf al uitgezocht, gevonden en waar twijfel je nu inhoudelijk aan? Wat is je doel om zoveel mogelijk zo makkelijk mogelijk te kweken?


Alles is blijkbaar teveel gedoe, dus wat wil je? Een plant in leven houden is makkelijker dan vissen kweken.

Als je zelf al geen moeite wilt doen om deze basis dingen zelf uit te zoeken. Waarom moeten wij dan de moeite doen om deze eenvoudig te vinden informatie op je schoot te leggen?
 
Ik vraag me ook af wat het doel is van het kweken en waarom de andere vissen ook het liefst snel moeten kweken.

Maar er is geen probleem met dat er teveel vissen zullen zijn.

Waar baseer je dit dan op?
 
Planten vind ik vervelend omdat je steeds dat aarde moet vervangen. De kweek is om visetende slang te voeren. Wil graag een vis etende slang en hij moet ook eten netals dat ik ook vlees eet. Dus kwam hier vragen om advies.
 
Planten vind ik vervelend omdat je steeds dat aarde moet vervangen. De kweek is om visetende slang te voeren. Wil graag een vis etende slang en hij moet ook eten netals dat ik ook vlees eet. Dus kwam hier vragen om advies.
Ik neem aan dat het een kousenbandslang is? Zo wel, vaak wordt aangeraden om geen levende vissen te voeren, omdat deze parasieten kunnen dragen. Het beste is om ze diepvries muizen te voeren, of diepvries forel met vitamine en calcium suplementen.


En, het substraat hoef je niet te vervangen als je planten hebt, nooit.
 
Planten vind ik vervelend omdat je steeds dat aarde moet vervangen. De kweek is om visetende slang te voeren. Wil graag een vis etende slang en hij moet ook eten netals dat ik ook vlees eet. Dus kwam hier vragen om advies.

Ok, nu snap ik je vraag beter. Over of het goed is durf ik niets te zeggen maar dat heeft Christian al gedaan lees ik.
 
Planten vind ik vervelend omdat je steeds dat aarde moet vervangen. De kweek is om visetende slang te voeren. Wil graag een vis etende slang en hij moet ook eten netals dat ik ook vlees eet. Dus kwam hier vragen om advies.
Bodem telkens vervangen?

Ga je eerst eens inlezen over hoe je een aquarium moet onderhouden, voordat je begint met kweken:juggle:;)
 
Lust die slang ook goudvisjes?
 
Bodem telkens vervangen?

Ga je eerst eens inlezen over hoe je een aquarium moet onderhouden, voordat je begint met kweken:juggle:;)
Eens. Eerst maar eens de basis leren. Dus veel informatie lezen hier op het forum. Op internet staan nog meer interessante artikels, maar je kan ook lid worden van een aquarium vereniging, dan kunnen ze ook met je meekijken.

Wat voor 'vleesetende slang' heb je?

Maar antwoord op je vraag: guppen, endlers, platy's en zwaarddragers vermenigvuldigen zich over het algemeen snel.Hoe meer vissen je hebt, hoe vaker en meer je zult moeten verversen.
 
Ik vind het maar zielig :juggle: maargoed ik heb dan ook geen vissen om te voeren en best wel gehecht aan mn grote vissen :D

Eet die slang geen muggenlarven enz ?

Oh wacht zal zeker geen waterslang achtig beest zijn he. Dan vind ik je vraag eigenlijk ook nog een beetje ongepast hier op een forum voor liefhebbers van aquaria maargoed dat is mijn mening :D
 
  • Leuk
Waarderingen: DiMi
Ach ja, circle of life... Je begint door andere organismen te eten en eindigt als voer.

Wat natuurlijk niet goed is, is om de vissen in slechte conditie te houden, al zijn het voederdieren. Ook heeft ts zich zo te zien niet ingelezen over de slang.
 
Laatst bewerkt:
Een kennis van mij is ook ooit begonnen met 3 kouseband slangetjes en die ging elke keer achter goedkoper visjes naar de lfs maar na een jaar vond hij dat niet meer zo interessant en schakelde hij over op echte slangen eerst een konings python en daarna haalde hij er een boa constrictor bij en die gaf hij dan muizen en ratten en cavia's en kwartels en konijnen maar hij is dan aangevallen geweest door zijn eigen boa constrictor en dat heeft maar een haar gescheeld en dan heeft hij alles verkocht ook mede omdat hij toen in die periode 4 kleine kinderen had rond lopen.
 
Een kennis van mij is ook ooit begonnen met 3 kouseband slangetjes en die ging elke keer achter goedkoper visjes naar de lfs maar na een jaar vond hij dat niet meer zo interessant en schakelde hij over op echte slangen eerst een konings python en daarna haalde hij er een boa constrictor bij en die gaf hij dan muizen en ratten en cavia's en kwartels en konijnen maar hij is dan aangevallen geweest door zijn eigen boa constrictor en dat heeft maar een haar gescheeld en dan heeft hij alles verkocht ook mede omdat hij toen in die periode 4 kleine kinderen had rond lopen.

Graag nomineer ik deze post voor de “langste-zin-op-het-forum-ooit” Award.

:D
 
Graag nomineer ik deze post voor de “langste-zin-op-het-forum-ooit” Award.

:D
Verken het forum dan maar eens goed want er bestaan nog veel langere zinnen hoor lol.:deal:;)
 
Oke ik ga wel voor diepvries bedankt :) en nee goudvissen vind ik anders dan een guppy persoonlijk. Een goudvis herkent je. Volgt je bewegingen. Is slimmer. Een guppy.. ja. Het zou me verbazen als die je aan kijkt en je hand volgt.
 
Platy’s zijn ook heel makkelijk te kweken.
 

Terug
Bovenaan