Welkom terug


Shoto

Well-known member
Lid geworden
10 september 2019
Berichten
731
Leeftijd
42
Locatie
Landgraaf
Website
www.instagram.com
Goedemiddag allemaal,
Na de geboorte van mijn zoon bijna drie jaar geleden heb ik het aquarium weggedaan, maar het blijft kriebelen dus er gaat een nieuw aquarium komen. Waarschijnlijk een aquarium wat 30 cm diep is ivm de locatie. Zelf was ik aan het denken aan de eheim aquastar 54 of de ciano 60.
Zelf wil ik graag weer wat "rode garnaaltjes" er in doen en dan nog een leuk schooltje van kleine visjes. Bijvoorbeeld de Corydoras pygmeaus. Wie heeft er nog meer leuke ideeƫn?
Ik wil wel een makkelijke vis, ik wil me nog niet te veel bezig houden met waterwaarden etc...
 
Update
Door omstandigheden wat oponthoud. We weten inmiddels wel welk aquarium het gaat worden.
De Lido 120.
Toch iets meer water, wat makkelijker zou moeten zijn. Wel halen we het filter eruit wat erin zit. Dat is zo'n slecht/gevoelig filter. De oase bioplus gaan we erin hangen.
Er komen sowieso rode garnalen en Corydoras habrosus in. Daarnaast misschien nog een mooie school met Chinese waaier danio's, maar dat zullen we nog wel zien.
Op welke termijn we het aquarium halen moeten we even kijken hoe alles loopt.
Daarna laten we het zeker 6 tot 8 weken indraaien. En ga ik hs plant dip gebruiken tegen de slakken.
Wordt vervolgd......
 
Lido 200 is ook leuk
16990063337091433871111.jpg
met weinig cms ruimte heb je dan wel weer een flinkere sloot water aan de gang.
 
Lido 200 is ook een mooie bak, maar ik wil momenteel niet te groot, on meerdere redenen. Dus gaat het de 120 worden.
Ik zal hier de voortgang bijhouden of ergens anders een nieuw topic openen als de bak er is.
 
Iemand nog een lijstje met planten die het ook redelijk doen zonder co2?

Edit*
Momenteel dit lijstje aan planten.

Microsorum windelov

Anubias

Hygrophila Polysperma ( achtergrond)

Rotala Rotundifolia (achtergrond)

Lobelia Cardinalis (midden)

Cryptocoryne wendtii ( midden)
 
Juwel komt tegenwoordig met ledbuisarmaturen, standaard heten die dan nature en day maar de daybuis vervangen door een zgn colorbuis dat is al vaker beproefd dat het beter gaat .
 
Iemand nog een lijstje met planten die het ook redelijk doen zonder co2?

Edit*
Momenteel dit lijstje aan planten.

Microsorum windelov

Anubias

Hygrophila Polysperma ( achtergrond)

Rotala Rotundifolia (achtergrond)

Lobelia Cardinalis (midden)

Cryptocoryne wendtii ( midden)
Sagittaria Sabulata.
 
Vallisneria (als die niet te groot wordt tenminste).
Limnobium sessiflora
Hygrophila corymbosa
 
Het is toch niet de Juwel Lido 120 geworden. We wilden sowieso een ander filter na eerder nare ervaringen te hebben gehad met de bioflow. Dat hadden we er dan uit moeten slopen en de oase bioplus 200 thermo moeten aanschaffen. Dus hebben we maar direct gekozen voor de oase styleline 125. Het verschil in prijs was te overzien en de Lido was ook moeilijk te krijgen. Is besteld en wordt door de zaak zelf geleverd, dus even afwachten wanneer hij er is.
 
De bak is er. Als we het folie erop hebben gaat het zand, hout en stenen erin. We wachten nog even op de Aquadip en dan gaan er ook plantje bij. Paar weken wachten en dan hebben we eindelijk weer een draaiend aquarium
 

Bijlagen

  • PXL_20231113_120726431.jpg
    PXL_20231113_120726431.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 38
Mooi bakkie Shoto en dat steen en hout staan op tafel ook leuk. Misschien moet je iets vinden van Ajax wat er ook in kan:DD;)
 
En weer een stapje verder. Morgen / overmorgen plantjes erin. Filter is nagenoeg geruisloos. Alleen naar de waterlijn moet ik nog even kijken, want als ik hem vul tot aan "de witte lijn" raakt het water net het glas van de ledlampen.
 

Bijlagen

  • PXL_20231114_125647228.jpg
    PXL_20231114_125647228.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 29
Raar want het is niet de bedoeling dat je de waterlijn ziet zou ik denken. Zit er niet ergens een stikker tot waar je hem kan en mag vullen?
 
Geen sticker, kennelijk komt het heel precies. Exact tot aan de lijn vullen en dan past het precies. Nu snel plantjes erin.
 
Update nummer zoveel:
Mn vrouw vindt het interne filter wel erg groot šŸ˜‡. Dus net de oase filtosmart 200 besteld en hopelijk komt die morgen. Dan komen als het goed is ook de planten en kan ik aan de slag. Wel al een een witte waas in het aquarium, dus dat zal dan wrs nog een keer moeten.
Ook filtermedium zakjes gekocht om om de korf te doen zodat de garnalen niet opgezogen gaan worden.
Hopelijk voor oudjaar garnalen en de eerste vissen in de bak.
To be continued.


Ps. Moet ik een ander topic maken voor de bak update en zo ja waar..
 

Terug
Bovenaan