Welzijn van mijn vissenbestand


Annemieke aquarium

Active member
Lid geworden
28 juni 2021
Berichten
33
Leeftijd
30
Goedenavond Allemaal,

Het is een tijdje geleden dat ik een bericht plaatste op dit forum. Ik heb een tropisch aquarium rio juwel 180 met het volgende vissenbestand:

10 neon tetra
5 black mollies
4 rood kopzalmen
6 platys
4 zwaarddragers
2 vuurstaart labeo

De groep doet het super goed met elkaar. Tot een aantal weken geleden. Mijn vuurstaart labeo's vinden elkaar niet zo lief meer volgens mij. 1 is de baas en de ander duikt elke keer tussen de planten. Ik ben er te laat achter gekomen dat deze 2 ook niet samen gaan. Voor de rest laten de labeos de groep met rust. Maar wat moet ik nu met 1 van de labeos? Ik vind het nogal sneu voor de labeo die elke keer zich verstopt en amper tevoorschijn komt.

Ook mijn neon tetra's hangen een beetje aan de rechterkant van mijn aquarium. Terwijl ze voorheen door heel het aquarium zwommen. Ik heb er een aantal weken 5 neon tetra verloren waardoor ze maar met 10 zijn. Is de groep te klein? Wat hebben zij aan de hand is mijn vraag? Ze zwemmen alleen maar aan de rechterkant vlak bij de filter.

Water waardes heb ik gemeten en dat is goed.

Alvast excuus als ik dit bericht niet in het juiste onderwerp plaats.
 
Hoi Annemieke,

Voor nu heel simpel in mijn ogen.
Beide labeo’s eruit en de tetra’s weer uitbreiden.
 
Bedankt voor de reactie! Mijn gevoel ging daar ook al naar uit. Nu nog een goed tehuis vinden voor de labeo's
 
Mijn ervaring met kardinaaltetra’s (qua gedrag volgens mij analoog aan neons) is idd dat 10 toch vaak wat te weinig is. Vanaf een 15-tal waren ze veel zelfzekerder, nog meer toen ze met 20-30 waren overigens.
 
Oké dan weet ik wat me te doen staat dit weekend 🤩 en dat is zeker geen straf 😍 ik haal nog wat neons erbij en ook wat roodkopzalmen. Ik vind het wel lastig om een nieuw tehuis voor de labeo's te vinden. Iemand nog een suggestie waar ik ze naartoe kan brengen?
 
Labeo kan prima maar hou het bij 1 en een mooie schuilplek dan gaat het prima
 
Aquariumwinkels willen vaak ook wel vissen aannemen. Dus als je een goede winkel in de buurt hebt kun je het daar even vragen.
 

Terug
Bovenaan