Wie heeft er nog een idee?


jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
120,401
Leeftijd
58
Locatie
Groningen
Momenteel heb ik in de 120cm bak 4 maanvissen op een ph van 6.5 en kh van 9 zwemmen maar wil er een leuk gekleurd visje bij. Liefst niet te groot en de espei heb ik gehad maar ja als je die koopt dan zijn ze denk ik levendvoer voor de volwassen manen.
Wie heeft een idee voor een visje dat erbij kan en liefst iets voor de middenlaag. Zelf kwam ik op de volgende uit die ik ooit al heb gehad:

 
Of diamantzalmpjes met roodnueszalmpjes en veel corys.😎😍🤣😘
 
Cory s leven op de bodem en ik heb liever iets in het midden Edwin. Voor de bodem zijn Cory s erg leuk maar als je mn fotoalbum ziet dan zul je ook zien dat ik erg veel planten heb en amper vrije zichtbare bodem dus dan ga ik geen Cory s meer zien;)
 
Als je niet biotoopcorrect gaat, zijn melanotaenia's (welke soort dan ook) misschien een idee? Vanwege hun hoge lichaamsbouw gaan die niet snel als voer eindigen.
 
Cory s leven op de bodem en ik heb liever iets in het midden Edwin. Voor de bodem zijn Cory s erg leuk maar als je mn fotoalbum ziet dan zul je ook zien dat ik erg veel planten heb en amper vrije zichtbare bodem dus dan ga ik geen Cory s meer zien;)
Ik had in de 2m wel een paar tientalletjes corynakweekaneus dus tussen de de dichte beplanting nog steeds.

 
Als je niet biotoopcorrect gaat, zijn melanotaenia's (welke soort dan ook) misschien een idee? Vanwege hun hoge lichaamsbouw gaan die niet snel als voer eindigen.
Die worden denk ik weer wat te groot want ik heb de 1502 als filter en die kan het net trekken dus ik dacht aan een vis van max 4 cm.
 
De M. praecox wordt een 6 cm en door het platte lijf is dat niet eentje die veel belasting aan het filter toevoegt.
 
Die zijn absoluut leuk john, goeie tip van nathaliepip.
Eigenlijk zijn ze leuker als manen.
 
Dank voor jullie tips en ik ga straks bij de lfs kijken en ik denk dat het een keuze wordt tussen de Rosaceus of de Keizer tetra.
 
Diamantzalmpjes zijn leuk idd, maar niet super kleurrijk. Colombiaanse of congo tetra hebben wat meer kleur denk ik
 
Dat niet zo kleurrijk staat me dan juist weer tegen bij die Diamantjes. Die blauwe Congo is ook nog wel leuk om eerlijk te zijn. Je maakt het me weer lastig Roberto;)
 
Hyphessobrycon eques zou deze niet mogelijk zijn
Moet zoals ik lees wel soms een fel visje zijn waarbij de vinnen van andere vissen kapot gaan en de manen hebben nogal lange vinnen dus misschien geen ideale combi maar wel een mooi visje.
 
Nou ideeën genoeg en ik ga zo even bij de lfs kijken wat er is en wat imo mooi is en geschikt.
 
Nou het zijn de Keizer tetra s geworden en dan de kerrie uitvoering. Ze hangen nu in de bak en de manen zien ze nu al als levend voet en pikken continu tegen de zak aan.
Ze hebben het formaat van een normale neontetra dus ik denk dat het goed gaat straks en anders gaan de Manen in de pan vanavond:ROFLMAO:
 
Enne de kongozalm is een andere, maar ik had te laat gezien dat je al iets gekocht had.
 
Het is die uit mn link en niet de echte Keizertetra want deze hebben een vetvinnetje wat de andere dus niet hebben. Ik heb ze net in de bak gedaan en de manen zijn op zoek maar als ze ze zien laten ze ze aardig met rust.
De Manen denken vast is dat nou grote artemia of niet.
 
Nou het gaat goed zo te zien en ze kijken er alleen nog maar naar. Met deze maat had ik ook niet anders verwacht.
 
Nou het zijn de Keizer tetra s geworden en dan de kerrie uitvoering. Ze hangen nu in de bak en de manen zien ze nu al als levend voet en pikken continu tegen de zak aan.
Ze hebben het formaat van een normale neontetra dus ik denk dat het goed gaat straks en anders gaan de Manen in de pan vanavond:ROFLMAO:

Sjah dan neem je de kerrie variant, dan maak je het die maantjes wel heel verleidelijk natuurlijk 😋
Denk je niet dat met 4 cm ze risico lopen? Ik heb net voor het eerst zelf de kongo zalm/tetra gezien, en jemig wat zijn die groot! Ik kende ze alleen maar van de plaatjes, maar deze gaan er bij ons
in ieder geval zeker niet komen. Maar als je zeker wil zijn dat ze niet opgegeten worden zit je daarmee wel snor haha
 
Nou ze hebben de nacht overleefd en zwemmen iets vrijer maar dan wel achterin en hoog want de manen zwemmen als 4 tanken altijd bij de voorruit op en neer en dat gebied mijden ze.
 

Terug
Bovenaan