Wie heeft zijn aquarium wel eens gewrapt?

P

Pukyfish

Guest
Heeft er iemand ervaring met zelfklevende wrap folie voor auto's. Ik wil graag de achterkant van mijn aquarium gaan afplakken, maar ben niet zo vaardig met normale raamfolies. Tijdens mijn zoektocht kwam ik dit tegen. Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Screenshot_20191208-071656_bolcom.jpg
 
Zou gewoon het zwarte plakplastic van de Hornbach gebruiken. Met een sisser plak je dat heel gemakkelijk. Is een stuk goedkoper ook.

Groetjes John.
 
Ik kan ook niks met plakfolie worden hoor en gebruik dus achterwandposters.
 
Laag zwarte verf over de achterkant (buitenzijde) veel gemakkelijker als dat gedoe met folie
 
Zwart raamfolie gewoon van de gamma werkt het altijd perfect.
 
Toen ik vroeger bij een bakkenproducent werkte plakten we de achterwand op verzoek met zulke folie af. Eerst goed ontvetten met alcohol, en dan liefst de folie goed op kamer temperatuur brengen of mogelijks nog iets warmer(badkamer temperatuur) en dan met een ramenaftrekker de folie gelijkmatig opbrengen. Als het een grote bak is, beter met 2 personen. als er toch een luchtbel is, met een naald een klein gaatje prikken en met de aftrekker er over. Is best te doen.

Dirk
 
Ik heb op mijn 60cm een gelijkaardige plakfolie, is echt supersimpel om aan te brengen.

Ik heb het als volgt gedaan:
Folie ongeveer op maat knippen aan alle kanten een cm ofzo groter, glas een beetje natmaken met een sprayflesje, folie er op, met een bankpas oid vanuit het midden de luchtbellen en druppels naar buiten werken, en dan met een breekmesje langs het glas afsnijden en klaar.

Op een grotere bak zal dat wat moeilijker zijn, maar met 2 personen zou dat volgens mij even vlot moeten gaan.
 
Terug
Bovenaan