Wie helpt me even op weg?


A

AquaBart

Guest
Vandaag mijn eerste kleintjes gekocht, 8 corydoras panda. Geweldig!!

Nu hoor ik veel dat ze gewoon mee-eten met de rest maar er is dus geen rest.
Ik heb Tabimin tabletten maar heb geen idee hoeveel ik die in het aquarium moet mikken. Ik had gehoopt dat dit wel op het potje zou staan. Er zal toch wel iets van een maatstaf voor zijn.

Een tablet per vis? 1 voor alle 8?

Het is echt een beginnersvraag maar ik heb echt geen idee.
 
kijk het eens aan met twee tabs. Is het erg vlot op,doe je iets meer.
 
Ik zou ze wel een in stukjes breken en een beetje over de bak verspreiden, zodat ze een beetje op zoek moeten..
 
Zelf breek ik een tabletje ook in 2 of 3 stukjes en verspreid dat. Wanneer het snel op zou zijn kun je 2 gaan breken en gebruiken.
 
Mooi al die snelle reacties. Ik waardeer dat wel hier.

Top!
 
Bertus zei:
Bedenk dat ze wel meer eten,dan een tabletje,he.

Ik heb er 2 in verkruimeld. Denk dat uiteindelijk 1 voldoende zou zijn.
Nou ja, beter dan dat ik er 8 in had gemikt!

Ze vliegen op het moment echt door de bak, boven, onder, het maakt ze ff niks uit. Leuk om te zien.
 
Bertus bedoeld OOK andere soorten voer (levend, diepvries ed). Zeker jonge vis heeft proteine nodig om te groeien. Varieer !!! Dat heen en weer zwemmen is heel gewoon. Stress en zoals ik laatst begrepen heb het "balanceren" van de zwemblaas aan nieuwe omstandigheden. Superleuke Corys.
 
Ludger zei:
1 tablet is denk ik wel genoeg voor 8 kleine visjes.

Ja dat denk ik ook wel. Ik geef mijn 7 Panda s ook niet meer dan 1 tablet hoor.

Maar Bertus heeft gelijk dat ze meer lusten en afwisseling nodig hebben zoals alle vissen natuurlijk.
 
Ja het ligt er ook al wat voor soort tablet je ze geeft natuurlijk.
ik heb kleine en ook hele grote hier. Dus als je de kleine hebt dan mag je wellicht wel 2 geven. Dat moet je even in de praktijk ondervinden denk ik.
 
Hier kan ik mee verder. Het was de 4 weken waard. Wat leuk om ze te zien zwemmen.
Nu elke week wat meer visjes erbij. Komt helemaal goed.

Wat betreft voer ga ik afwisselen met granulaat, vlokken en tabletten. Misschien nog diepvries maar dat kan ik in de buurt niet krijgen.
 
Mijn eerste ervaringen met het geven van eten.
Nu met mijn 8 panda's en 14 blauwe neons geef ik dagelijks een klein snufje vlokken welke ik onder water loslaat, het zweeft dan direct rond en de vissen vermaken zich ongeveer een 2 minuten.
Er valt ook redelijk wat op de grond waar de panda's echt op af vliegen. Het is wel zo dat de panda's daarna wel een uur druk bezig zijn met scharrelen. Eigenlijk geef ik daarom al dagen geen extra tablet aangezien ik het idee heb dat ze voldoende meepikken.
Het voelt gewoon als heel weinig wat ik geef, puntje van een theelepel, maar in de bak lijkt het meer dan genoeg.

De reden dat ik het onder water loslaat is dat het anders linea recta de drijfplanten in verdwijnt. Wordt een puinhoop.
 
Klinkt prima!
Zolang er afwisseling is blijven ze lekker drink heb ik gemerkt.
 

Terug
Bovenaan