Wat is er nieuw

wie kan helpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter malawi22
  • Startdatum Startdatum
M

malawi22

Guest
Het is een probleem met de filter eheim eccopro 250 (2034)

Ik gebruikt ook tussen de pomp en de aqua een externe verwarming van hydor dat is eigelijk mijn verwarmingselement in plaats van die lange staaf van juwel.

Het is toch niet normaal dat ik wekelijkse deze pomp helemaal moet schoonmaken dat er mee stroming uit komt hij draait op een lido 120 alleen.

Nu denk dat het probleem ligt met mijn buis van invoer water naar de aqua ik zag onlangs dat dit helemaal ineen gedrukt is zou dit het water toevoer zodanig kunnen be�nvloeden?

Hoe kan dit oplossen de buis dat gebruik is wel een van een jbl moet het beste gewoon een buis dan halen gaan van eheim zelf voor op deze pomp te installeren de buis zelf ligt in zo een inkeping van de juwel bak zelf dus zag dat hij helemaal ingedrukt was in deze inkeping ik heb ook een achterwand staan deze heb al een stuk uit gezaagd.

Zou de buis langer moeten of wat scheelt eraan

Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik kan geen touw vastknopen aan jouw verhaal. (en met mij waarschijnlijk veel anderen, daarom krijg je volgens mij geen antwoord) Zou je het asjeblief nog een keer op willen schrijven, maar dan met wat minder chaotisch en met wat meer leestekens enzo.

suc6

Nu denk dat het probleem ligt met mijn buis van invoer water naar de aqua ik zag onlangs dat dit helemaal ineen gedrukt is zou dit het water toevoer zodanig kunnen be�nvloeden?

Ja. zorg dat de korf 5 cm van de bodem af is.en je slangen schoon.
En hoe vuil is de bodem.
De 2034 heeft 2 korven. met siporax? 1 blauwe? en 1 witte, zal ook snel vol zitten,he.

de groene buis met dat korf aan dat staat midden van de visbak dus tegen de bodem komt hij niet.

Het filterhuis is

Vanboven een ring met blauw spons dan een zwarte koker met daarin vanboven zwart spons witte spons kleine bolletjes en vanonder zwarte stukken.

de slangen zijn helemaal proper heb deze al van toen de filter heb gekocht 3x schoongemaakt.

Als bodem ligt er al tijd in
Colombo Flora Base Japanse bodem als je in deze bodem woelt is de heel aqua pikzwart en ik hevelt deze bodem zo 2x per maand helemaal af.

Even voor de duidelijkheid omdat ik ook een probleem heb gehad met de uitstroom van mijn filter. Dus er was weinig uitstroom en het gaat om een juwel binnenfilter? De filters moeten dus volgens bertus niet helemaal op de bodem gedrukt maar moet er een stukje vanaf? Dat het filter tegen de bodem gedrukt zit kan dus de oorzaak zijn van het dichtslibben en stoppen van het uitstromen?

Het gaat niet om de juwel binnenfilter want deze draait niet de filter dat alleen draait is een eheim eccopro 250

er komt bijna geen uitstroom uit de spraybar als je hem oplicht zo druppels langs de spraybar maar geen straling dat helemaal water mee draait.

Het probleem is opgelost ik heb gewoon zo een plooibaar stuk bij geplaatst tussen de slang zo dat in de inkeping van aqua de slang niet meer op rust. En dat nu dat stuk daar ligt en dat de slang gewoon recht blijft en niet in elkaar gedrukt wordt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan