Wat is er nieuw

Wie kan mij helpen? Iets eet mijn planten op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jelle.
  • Startdatum Startdatum
J

Jelle.

Guest
Goeiendag allemaal,

Wie zou mij kunnen helpen?

Ik heb sinds kort mijn rio 180, omgeruild voor een vision 260.

Deze heb ik overgenomen met alle toebehoren van dien, en dus ook vissen.

Echter heb ik de hele indeling eruit gegooit (waren alleen maar stenen) , en vervangen door hout.

De vissen die er nog bij zaten waren enkele blackmolley's , platy's en wat roodneuszalmpjes en een 'Plectomus'?? Nja, in ieder geval een vrij grote pleco, met een soort panter camouflage lijkt het wel.

Daarbij zit er nog een L114 en een Borstelneus in.

Naast het hout, heb ik er ook 2 moederplanten ingezet. Wat op de foto te zien is. (plant heet iets met 'Ech.' aan het begin)

Maar nu na 2 dagen, viel het me op dat er allemaal gaten in zitten!

Dus nu komt het: Kan iemand me vertellen, welke ondeugd dit veroorzaakt? En welke planten ik er wel in kan doen?

933569jelle_0_82_foto_7.jpg

219664jelle_0_82_fc264a5233472685ec1720e4585ebc8f.jpg

Hier de (ik denk) L114;
319654jelle_0_82_hhh.jpg

Ik hoor het graag,

Bedankt!

voer je groenvoer?

in de vorm van komkommer ed.

ancistrussen schijnen aan de planten te kunnen knabbelen als ze te weinig groenvoer krijgen, ik heb het zelf niet gemerkt.

zitten er ook slakken in?

EDIT-

door scrollen naar voeding;

http://www.hobbykwekers.nl/vissendataba ... -l114-l600

http://www.hobbykwekers.nl/vissendataba ... -cirrhosus

EDIT2-

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ber=521753
http://www.meervallenforum.nl/forum/vie ... f=21&t=504
http://www.vissenpraatjes.nl/phpBB2/vie ... c881507b21

bij de laatste link, dezelfde soort plant

Dat doe ik heel af en toe als lekkernij bijvoorbeeld. Dan laat ik die er een nacht in hangen, en haal ik er s'ochtends weer uit.

Nee zitten geen slakken in

zie even de laatste link, daar staan andere mogelijk heden die de gaten kunnen veroorzaken

en die plant noemt echinodorus

Die bladeren zijn inderdaad aangevreten. Ze eten overigens niet expres de bladeren, ze willen het alg er af eten en daarbij beschadigen ze dus de plant.

Of je het kunt oplossen door meer voer te geven weet ik niet, je kunt het proberen. Geef dan vaker wat komkommer, hier zijn de meeste groen-etende Lnummers dol op.

Bedankt allen!

Ik zal wat meer (gedoseerd) voeren, zodat hij wellicht me plant wat meer met rust laat.

Iemand trouwens ook nog enig idee, of dit weer een beetje dichtgroeit? Of zijn hiermee de planten als het ware 'total loss' en moeten ze vervangen worden.

Ik heb gezien dat dit ten sprake kwam in de laatste link van nilo1804, alleen daar ging het gepaard met het 'afsterven en dikke laag alg'.
Dus vandaar me vraag.

ik heb hetzelfde probleem, zijn mijn ancistrussen en l nummer. vooral mijn ancistrussen zijn de schuldige, die doen dit ook gewoon overdag. mijn nummer is heel schuw en komt alleen snachts.

ofdat weer goed terug aangroeit ben ik ook wel benieuwd naar.

Jelle. zei:
Goeiendag allemaal,

Wie zou mij kunnen helpen?

Ik heb sinds kort mijn rio 180, omgeruild voor een vision 260.

Deze heb ik overgenomen met alle toebehoren van dien, en dus ook vissen.

Echter heb ik de hele indeling eruit gegooit (waren alleen maar stenen) , en vervangen door hout.

De vissen die er nog bij zaten waren enkele blackmolley's , platy's en wat roodneuszalmpjes en een 'Plectomus'?? Nja, in ieder geval een vrij grote pleco, met een soort panter camouflage lijkt het wel.

Daarbij zit er nog een L114 en een Borstelneus in.

Naast het hout, heb ik er ook 2 moederplanten ingezet. Wat op de foto te zien is. (plant heet iets met 'Ech.' aan het begin)

Maar nu na 2 dagen, viel het me op dat er allemaal gaten in zitten!

Dus nu komt het: Kan iemand me vertellen, welke ondeugd dit veroorzaakt? En welke planten ik er wel in kan doen?

933569jelle_0_82_foto_7.jpg

219664jelle_0_82_fc264a5233472685ec1720e4585ebc8f.jpg

Hier de (ik denk) L114;
319654jelle_0_82_hhh.jpg

Ik hoor het graag,

Bedankt!

Zijn moerasplanten,die vragen om meer ijzer in de bodem.
Dus,kleibolletjes met lateriet.

Staan wel weinig planten in.
Zet er wat snelgroeiers bij.

Jelle. zei:
Dat doe ik heel af en toe als lekkernij bijvoorbeeld. Dan laat ik die er een nacht in hangen, en haal ik er s'ochtends weer uit.

Als je je vissen niet genoeg voert gaan ze zelf hun kostje bij elkaar zoeken. Lijkt me toch vrij logisch. Je voert de rest toch ook vlokken? Ik snap dit gewoon niet!

L-114 is primair een carnivoor dus die zal de schuldige niet zijn. Borstelneus en wat er als "vrij grote pleco" wordt verkocht zijn primair vegetarisch maar lusten ook best wel wat eiwit. Een van die twee is het waarschijnlijk.

En nee, die gaten groeien niet meer dicht.

ik heb precies hetzelfde probleemg gehad met precies dezelfde plant... ik heb ze er uiteindelijk uit gehaald en 2 andere soorten ingezet (vandaag), helaas een paar uur later hadden ze een van de 2 soorten ook al gedeeltelijk opgegeten... de komkommer tip ga ik ook zeker gebruiken!!

Neem courgette, komkommer is alleen maar water.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan