Wie kan mij helpen met het visbestand voor mijn nieuwe rio125?


Sophie1

Active member
Lid geworden
9 april 2023
Berichten
37
Leeftijd
35
Hoi allemaal!

Ik weet dat hier al superveel topics over zijn, toch kom ik niet helemaal uit mijn visbestand voor mijn nieuwe aquarium (Juwel Rio 125 81×36x50).

Hij is inmiddels een weekje aan het indraaien dus ik heb gelukkig nog een aantal weken.

Ik zal aangeven wat ik tot nu toe heb bedacht:

  • Bovenlaag: een gourami soort, honinggourami?
  • Middenlaag: ik zoek een scholenvisje die niet al te schuw is. Ik dacht aan de kegelvlekbarbeel of de Espei? Iemand ervaring met het gedrag? Andere opties welkom!
  • Bodem: een corydoras soort. Wat is een sterke soort? Ik vind de julli mooi en de aeneus albino. Is er verschil in gedrag? Vind het leuk als ze lekker ondernemend zijn en niet schuw.

Zou deze combinatie van vissen kunnen? Ik vind het zo lastig om alles goed af te stemmen wat betreft waterwaarden etc. Ik ben nog wel een beginner, heb nu een jaartje een 60cm bakje (deze wordt vervangen door de rio) Veel geleerd van deze bak maar nu is het tijd voor wat groters. :)

Ik heb trouwens een zandbodem en er komen veel plantjes in het aquarium.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Dat klinkt eigenlijk al behoorlijk goed wat je nu hebt:
honinggoerami's (harempje)
scholenvisje (bijvoorbeeld inderdaad de espei)
bodemscharrelaar (kleine - middelmaat cory)
 
Bedankt allemaal, goed om te horen dat jullie dit een goed bestand vinden! Dan ga ik hiermee verder 😁
De Espei vond ik een heel mooi visje en die had ik ook in de 125 liter.
Ja, vind hem ook erg mooi! Hoeveel had jij er in 125L?
Eens, leuk bestand. Ik heb de cory albino en die zijn helemaal niet schuw.
Ah, dat is top! Ik heb een beetje een zwak voor albino's en ze steken zo mooi af tegen een zwarte bodem 😆
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan