Wat is er nieuw

wie kan mij helpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter killian
  • Startdatum Startdatum
K

killian

Guest
Ik had mijn vraag net al geplaatst maar hierbij een foto van mijn bak, kan je zien wat een beetje de stijl is.
Hier nogmaals mijn vraag:

Hoi,
Weet iemand wat leuke mooie en niet te moeilijke planten voor een zoetwater aquarium? Door een kuur tegen kieuwwormen zijn helaas veel planten dood gegaan. Heb een Rio 240 met veel kleine visjes.

fb_img_1454329047434.jpg
[/img]

killian zei:
Ik had mijn vraag net al geplaatst maar hierbij een foto van mijn bak, kan je zien wat een beetje de stijl is.
Hier nogmaals mijn vraag:

Hoi,
Weet iemand wat leuke mooie en niet te moeilijke planten voor een zoetwater aquarium? Door een kuur tegen kieuwwormen zijn helaas veel planten dood gegaan. Heb een Rio 240 met veel kleine visjes.

fb_img_1454329047434.jpg

Javavaren, Anubias-soorten, Vallisneria

Ik zou rechts wat leuke lage Crypto s nemen hoor.

Mooi we maken de kuur nog even af en dan gaan we ze halen!

Waar heb je mee gekuurd? Nieuw voor mij,dat planten er dood aan gaan.

Als je wat rode, niet al te moeilijke, planten zou willen kan je ook nog denken aan Ludwigia.
Ludwigia Rubin red bijvoorbeeld maar de Palustris vind ik persoonlijk nog mooier. Deze planten zijn wel veel licht nodig en houden ook van CO2! Bij te weinig licht hebben ze de neiging om de onderste bladeren te laten vallen.

Een heel gemakkelijke groene plant is de Limnophila Heterophylla. Groeit erg snel, stromend water vind hij fijn en een voedselrijke bodem is aan te bevelen. Ook hier geldt; veel licht.

Als een leuke bodembedekker kun je denken aan Staurogyne Repens. Deze plant vraagt een voedselrijke bodem en veel licht.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groet,
Ben.

Dank jullie allemaal voor de hulp foto's volgen zodra ze erin zitten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan