Wat is er nieuw

Wie kan mij helpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter max
  • Startdatum Startdatum
Weet je wat ook grappig is, bij mij dreven deze plantjes door de stroming van het filter als het ware rondjes in het aquarium.
En de garnaaltjes bleven dan gewoon aan de wortels hangen alsof ze in de draaimolen op de kermis zaten.

Weet je wat ook grappig is, bij mij dreven deze plantjes door de stroming van het filter als het ware rondjes in het aquarium.
En de garnaaltjes bleven dan gewoon aan de wortels hangen alsof ze in de draaimolen op de kermis zaten.

Haha ja dat zelfde gebeurt hier! Lekker rondjes hangen haha 🙂

Duidelijk verhaal! 🙂 🙂 🙂

Dit kan 4 weken duren had ik gelezen? Moet ik nog wat extra schuilplekjes maken alvast? Ik heb nog een bos javamos liggen namelijk....

IMG_4677.JPG

IMG_4682.JPG

Nice, Gefeliciteerd!

Heb je ook andere dieren dan CR in je bak?

Nice, Gefeliciteerd!

Heb je ook andere dieren dan CR in je bak?

Nee alleen de garnalen! Geen onruststokers haha 🙂

Leuk! Straks kleintjes!

Ik merk dat de zwangere damest bij mij vaak een rustig en donker plekje zoeken tussen het hout of plantjes waar ze niet teveel worden lastig gevallen door actieve mannetjes 😉 Als ze zich wel laten zien en op zoek zijn naar eten dan maken ze andere garnaaltjes overigens ook wel duidelijk dat zij ergens heen willen en ze geen zin hebben in andere fratsen.

De kleintjes verstopten zich de eerste dagen veel tussen de plantjes, maar ook op het zand zag ik ze toch wel regelmatig. Komt denk ik ook omdat ik geen andere vissen erbij heb nog. Maar wat extra verstopplekjes kan vast geen kwaad.

• Leuk
Waarderingen: max
Leuk! Straks kleintjes!

Ik merk dat de zwangere damest bij mij vaak een rustig en donker plekje zoeken tussen het hout of plantjes waar ze niet teveel worden lastig gevallen door actieve mannetjes 😉 Als ze zich wel laten zien en op zoek zijn naar eten dan maken ze andere garnaaltjes overigens ook wel duidelijk dat zij ergens heen willen en ze geen zin hebben in andere fratsen.

De kleintjes verstopten zich de eerste dagen veel tussen de plantjes, maar ook op het zand zag ik ze toch wel regelmatig. Komt denk ik ook omdat ik geen andere vissen erbij heb nog. Maar wat extra verstopplekjes kan vast geen kwaad.

Misschien dat ik tegen die tijd een extra blad erin gooi, of is zo n garnalen flatje iets? Of toch mos erbij gebonden op een steen ofzo?

Super Max!
Bakje is mooi,garnalen zijn mooi en hebben het duidelijk naar hun zin en met de kleintjes komt het ook allemaal goed hoor dus wat dat betreft hoef je niks te veranderen of toe te voegen.
Dus gewoon 1 keer per week wat verversen en lekker van ze genieten zou ik zeggen!
Maar blijft jouw bakje dus je mag zelf weten hoe of wat natuurlijk! 😉

• Leuk
Hoi Max, leuk van je zwangere garnaal! Extra mos bij garnalen kan nooit kwaad en bij mij verstoppen de jonkies zich daar altijd in, ook onder en tussen bladeren gaat dat prima. Ik heb een tijdje zo'n garnalenflatje gehad en wat andere buisjes maar in een aquarium met alleen garnalen gaven ze daar niks om.

• Leuk
...nog even naar je foto's gekeken en is echt leuk zo en inderdaad helemaal prima voor je beestjes. Vooral veel naar ze kijken, en straks naar je ieniemienies :thumbs:

• Leuk
Denk dat ze bij jou al heel wat verstopplekjes hebben. Beetje mos extra kan nooit kwaad, maar denk dat het zonder extra mos ook wel goed komt.

Zelf vind ik zo'n flatje er niet zo mooi uitzien. Daarom heb ik met hout, stenen en plantjes geprobeerd veel beschutte hoekjes te maken, daar maken ze dus ook wel gebruik van. Catappa blad gaan ze bij mij ook altijd onder/tussen zitten.

Ligt dus een beetje aan je eigen voorkeur denk ik.

Zou je spons iets beter tegen de pomp van het filter drukken.
Ik heb er al een dode garnaal tussen weg kunnen peuteren.

Zou je spons iets beter tegen de pomp van het filter drukken.
Ik heb er al een dode garnaal tussen weg kunnen peuteren.

Ze kunnen er langs lopen maar ik zal hem nog eens goed aandrukken , ga vandaag ook weer waterwissel doen dus knijp de spons meteen even uit 🙂

image.jpg

...nog even naar je foto's gekeken en is echt leuk zo en inderdaad helemaal prima voor je beestjes. Vooral veel naar ze kijken, en straks naar je ieniemienies :thumbs:

Bedankt 😀😀

Na het zien van jouw filter @max ben ik wel benieuwd wat @Samzee bedoeld met de spons aandrukken. Bedoel je echt de spons tegen de bovenkant van de filter, of bedoel je zo dusdanig aandrukken dat al die richels ertussen weg zijn, want die horen er volgens mij te zitten?

Gewoon de spons goed tegen de pomp aan drukken zodat de kier er tussen weg is.

Heb de spons uitgeknepen en terug gegooid ... beetje troebel nog maar veel bacteriën en restjes idd! Kier ook opgelost

image.jpg

image.jpg

Die kier is inderdaad iets om even op te letten.

Die kier is inderdaad iets om even op te letten.

Ik heb hem maximaal verkleint , ik heb momenteel ook al 3 mini garnalen meekregen van de kweker en die hebben er niet tussen gezeten

Omdat ze zo mooi poseerde 🙂

IMG_4694.JPG

Mooi zo te zien he die eitjes:thumbs:

• Leuk
INDRINGER!!! Vandaag kwam ik thuis en na een garnalen inspectie zag ik een slakje over het raam gaan... weten jullie welke dit is? Was een enkeling verder geen een gezien maar of er meerdere inzitten... geen idee. Heb hem er wel uit gehaald wil geen slanken.

IMG_4715.JPG

IMG_4724.PNG

IMG_4725.PNG

Heb hem er wel uit gehaald wil geen slanken.

Houden je bodem wel lekker los:thumbs:
Ik gooi bij de garnalen bak om die reden er ook slakken in.

• Leuk
Maar met deze 1 komen er niet 1000? Haha want dat wil ik niet

Heee Max, je bakkie word steeds mooier! Ben er stiekem wel een beetje jaloers op... 😀

• Leuk
Heee Max, je bakkie word steeds mooier! Ben er stiekem wel een beetje jaloers op... 😀

Wordt jouwe ook hoor! Geduld is het sleutelwoord :koffie: ! Lekker laten groeien en genieten, de rest komt vanzelf 🙂 bedankt voor het conpliment ! Ben als een leek begonnen maar alles komt met de tijd.

Er zijn garnalen houders die beweren dat er geen goed biologsch evenwicht kan ontstaan zonder slakken in je bak
(indien er geen andere bewoners dan garnalen aanwezig zijn)

Zelf heb ik ook in ieder aquarium slakken. Ofwel puntslakken ofwel posthoornslakken ofwel poelslakken of een combi daarvan.

• Leuk
Er zijn garnalen houders die beweren dat er geen goed biologsch evenwicht kan ontstaan zonder slakken in je bak

Zelf heb ik ook in ieder aquarium slakken. Ofwel puntslakken ofwel posthoornslakken ofwel poelslakken of een combi daarvan.

Interessant ! Nou er zal er vast wel een of
Meer in zitten maar deze had ook een punt huisje is dat er ook zo 1?

Lente is begonnen :petjeaf: 2 zwangere

IMG_4774.PNG

Gaat lekker Max! :thumbs:

• Leuk
Super leuk!

• Leuk

Ik heb die video een tijdje geleden ook gezien. Mede daarom dit topic aangemaakt: https://www.aquaforum.nl/threads/slakken-in-garnalen-aquarium-een-must-of-niet.99246/#post-1493373

• Leuk
Mijn zus heeft sinds kort ook garnalen ( foto) neocardina soort blue.... mooie diertjes! Zouden deze kunnen kruisen met mijn CR garnalen? En wat krijg je dan?

IMG_4777.PNG

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan