Wie kan mij vertellen wat dit is?????


Rob_S

Active member
Lid geworden
25 februari 2012
Berichten
35
Locatie
-
Tot mijn grote verbazing zag ik net wat bewegen voor in mijn aquarium, ik loop erop af en schrik me helemaal de pleuris...

wp3i.jpg


7tim.jpg


What the fuck is dit dan??? En hoe komt het in mijn aquarium???

Heb het ondertussen uit mijn bak gehaald en weg gegooid maar zou wel graag willen weten wat dit was??
 
Geen opstartwormen, geen planaria, geen bloedzuigers...

Het zag er echt uit als een rups achtig iets en het ging aardig over de zeik toen ik hem eruit haalde met het netje!!

Ongeveer 2,5/3cm groot en 0,5cm dik!
 
Is dat niet een larve van een libelle ofzo??
Dat kun je ook weleens in levend voer mee krijgen, al is het dan veel kleiner volgens mij.
Maar hij is eruit gelukkig he.
 
Had je het niet gelijk weg moeten gooien.
Simpel zat.
Had je het verder op kunnen zoeken.
 
Nu zie ik het.

Ik zie elzenproppen..
Heb je die uit de tuin gehaald, misschien komt het daarmee in het aquarium?
 
Met de foto kom je toch ook een eind! ;)

Is waarschijnlijk een rups van de waterleliemot (Elophila nymphaeata).
 
Bertus zei:
uit mijn bak gehaald en weg gegooid maar zou wel graag willen weten wat dit was??

Dat het niet in mijn bak thuis hoort was duidelijk, daarom heb ik het eruit gehaald en weg gegooid maar wat het is en hoe het in mijn aquarium komt had ik graag uitgevonden ;)
 
Denk het ook voor 99% John,jammer dat Robin er verder geen reactie op geeft.... zou met bv een nieuw plantje kunnen zijn meegekomen.
 
Seabait zei:
Denk het ook voor 99% John,jammer dat Robin er verder geen reactie op geeft.... zou met bv een nieuw plantje kunnen zijn meegekomen.

Kan best dat het met een van de planten is meegekomen! Bak draait nu weekje of 7/8... Kan het dat zin dat die op de "achtergrond" zo groot is geworden??
 
Dat kan heel goed,zie hier bv ook heel vaak foto's van mensen met behoorlijke waterjufferlarven die ze pas ondekt hebben terwijl die beesten als eitje in de bak zijn gekomen.
 

Terug
Bovenaan