wie kan mij vertellen wat voor een vijvervis dit is


Henry en annette

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2012
Berichten
323
Locatie
Sittard
Is het een nog niet gekleurde goudvis of iets ander ?
groet Henry
 

Bijlagen

  • IMG_2470[1].JPG
    IMG_2470[1].JPG
    39.5 KB · Weergaven: 147
  • IMG_2471[1].JPG
    IMG_2471[1].JPG
    41.1 KB · Weergaven: 129
De eerste foto ziet er uit als een Karper. De tweede foto ook alleen dan op z'n kop!
 
Nouja ga er vanuit dat het even voor de foto is geweest en toen plons weer terug :)
 
Ik denk dat het een wildkleur goudvis is. Zoek maar eens op Giebel. Voor echte uitsluitsel moet je kijken of die bekdraden heeft. Karper heeft 2 bekdraden goudvis en giebel niet.
 
Ik zie op de foto geen bekdraden, maar op een foto zie je natuurlijk niet zo veel als in het echt.
Dus Henry: heeft de vis bekdraden?

Ik had trouwens nog nooit van de 'giebel' gehoord, weer wat geleerd!
 
Giebel is volgens mij ook een karper soort en lijkt er inderdaad veel op, zou zomaar kunnen! Al vind ik de kleur van de vis echt op een 'normale' karper lijken een Giebel is volgens mij meer zilverachtig. Maar ja op de foto zie ik ook geen bekdraden dus wellicht toch een Giebel.
 
Ik zie op de foto geen bekdraden, maar op een foto zie je natuurlijk niet zo veel als in het echt.
Dus Henry: heeft de vis bekdraden?

Ik had trouwens nog nooit van de 'giebel' gehoord, weer wat geleerd!

Giebel is tevens voor ouders van goudvis en sluierstaarten. Nog meer geleerd :thumbs:
 
Hartelijk dank voor de info , tenminste voor die genen waar ik wat aan heb , het gras was inderdaad alleen voor de foto en heeft geen bekdraden .
dacht zelf ook aan een Giebel omdat je uit een grote vijver komen met goudvissen
 
Wat leuk, een echte Giebel! Nee, ik had 'm niet herkend, maar mijn oude goudvis was dus vernoemd naar het plaatje uit Reader's Digest natuurgidsen waar hij op leek!
 
Hartelijk dank voor de info , tenminste voor die genen waar ik wat aan heb , het gras was inderdaad alleen voor de foto en heeft geen bekdraden .
dacht zelf ook aan een Giebel omdat je uit een grote vijver komen met goudvissen
Dit is een Jonge Goudvis die nog niet op kleur is. Dit kan nog komen.

Soms komt dit echter niet en houden ze deze (wild/jeugd) kleur. Hou je dergelijke dieren in de vijver, en neemt deze deel aan de voortplanting dan kunnen na verloop van tijd vissen, in deze kleur de overhand gaan nemen.
 
Dit is een Jonge Goudvis die nog niet op kleur is. Dit kan nog komen.

Soms komt dit echter niet en houden ze deze (wild/jeugd) kleur. Hou je dergelijke dieren in de vijver, en neemt deze deel aan de voortplanting dan kunnen na verloop van tijd vissen, in deze kleur de overhand gaan nemen.
Was ook mijn eerste gedachte, mijn goudvissen waren ook zo en kregen pas na 1 jaar en met een grootte van 6+cm kleur(sommigen nog karer).;)
 
Ik zie op de foto geen bekdraden, maar op een foto zie je natuurlijk niet zo veel als in het echt.
Dus Henry: heeft de vis bekdraden?

Ik had trouwens nog nooit van de 'giebel' gehoord, weer wat geleerd!
Giebel is tevens voor ouders van goudvis en sluierstaarten. Nog meer geleerd :thumbs:

Nog een leuk feitje: giebel kan zich ongeslachtelijk voortplanten. Dwz dat de eieren van de vis wel 'bevrucht' wordt door een mannelijke vis, welke van iedere karperachtige kan zijn;voorn,brasem, karper, winde... etc.., maar er geen versmelting van DNA plaatsvindt. De dochters zijn dus ook klonen van de moeder. In Nederland is zodoende elke giebel bijna vrouw. Vandaar kan deze vis zeer snel domineren in nieuwe vijvers... 1 vrouwelijk exemplaar uitzetten is dus al genoeg! (Als er andere vissen al leven)
 
intresant ik weet ook een vijver waar ze zitten en vroeg me al af wat het was
 

Terug
Bovenaan