Wat is er nieuw

Wie kent deze plant?

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Kent iemand deze plant? En kan ik deze gewoon afknippen? Hij begon er laag bij de grond en groeit langzaam maar hij gaat toch aardig de lucht in haha!

20200808_182314.jpg

Dat is een lobelia. Ik zou hem niet snoeien. Duurt lang voordat het weer aangroeit en tot die tijd ziet hij er niet echt mooi uit......ook is hij bij mij dood gegaan nadat ik hem had gesnoeid

Te hoog is niet erg hoor, veel planten groeien boven water verder of hangen dan aan het oppervlakte. Is niet erg, juist goed voor de vissen(hebben ze een schuilplaats en het dempt het licht?

Lijkt me een Lobelia Cardinalis.
Te hoog is niet erg hoor, veel planten groeien boven water verder of hangen dan aan het oppervlakte. Is niet erg, juist goed voor de vissen(hebben ze een schuilplaats en het dempt het licht?

bedankt voor de reacties ik zal nog even wat research doen nu ik de naam weet!. Ik heb deze plant bij het aquarium gehad (ik vond hem wel mooi anders had ik hem niet gebruikt) . Het is mij verteld dat dit een laag blijver is maar ik zie dat hij wel 15cm kan worden. Ik denk dat hij inmiddels een Cm of 5 is :stom:

Na wat onderzoek toch maar besloten om te gaan knippen, maar het ging niet helemaal zoals ik wilde hahahaha.
Ik heb het uiteindelijk nog redelijk kunnen redden, maar ik vind het wel lastig om dit te knippen mede ook omdat ze op de voorgrond staan. Ik hoop dat de schade uiteindelijk mee valt.

Ik heb toevallig recent nog juist dit plantje gezocht omdat deze ook op brak water zou groeien! Het sla plantje 🙂 hij is idd mooi groot bij jou! Ga je hem naar achteren verplaatsen of laat je m lekker doorgroeien vooraan je bak? Groetjes!

Ik heb toevallig recent nog juist dit plantje gezocht omdat deze ook op brak water zou groeien! Het sla plantje 🙂 hij is idd mooi groot bij jou! Ga je hem naar achteren verplaatsen of laat je m lekker doorgroeien vooraan je bak? Groetjes!
Ik heb hem afgeknipt, maar het ging niet echt zoals ik wilde. Hij staat vooraan dus vond het wel belangrijk dat het er goed uitzag, maar ik heb het nog redelijk kunnen redden 😂

Het deel dat je hebt afgeknipt kun je misschien terug plaatsen elders in het aquarium?

Het geheim voor een mooi straatje Lobelia is: De toppen terug planten en het onderste deel verwijderen. de planten moeten dan telkens weer wortelen. Wil je meer planten dan kan je de onderste delen laten staan en de toppen bij planten. Kleibolletjes aan de voet is ten sterkste aan te raden omdat het een moerasplant is. je kan de scheuten ook opkweken in een appart aquarium om ze in het aquarium te planten als ze op zijn mooist zijn. Je kan de planten in de zomer ook buiten aan een vijver laten groeien en/of eventueel kweken op moerascultuur. Er komen dan prachtige bloemen aan.

Het deel dat je hebt afgeknipt kun je misschien terug plaatsen elders in het aquarium?
Zo heb ik inderdaad het kunnen redden hahahaha!

Het geheim voor een mooi straatje Lobelia is: De toppen terug planten en het onderste deel verwijderen. de planten moeten dan telkens weer wortelen. Wil je meer planten dan kan je de onderste delen laten staan en de toppen bij planten. Kleibolletjes aan de voet is ten sterkste aan te raden omdat het een moerasplant is. je kan de scheuten ook opkweken in een appart aquarium om ze in het aquarium te planten als ze op zijn mooist zijn. Je kan de planten in de zomer ook buiten aan een vijver laten groeien en/of eventueel kweken op moerascultuur. Er komen dan prachtige bloemen aan.
Dit heb ik inderdaad gedaan om het nog te redden en ik heb de Osmocote capsules bij de wortels daarom werd hij waarschijnlijk zo hoog haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan