Wat is er nieuw

Wie kent deze verstekeling?

15Watt

Well-known member
Lid geworden
8 september 2015
Ik heb laatst een school van 30 Trigonostigma espei gekocht, maar buiten dat er een stuk of 5 "gewone" kegelvlekken bij zaten, was er ook nog deze op de foto's.
Het is een hele levendige snelle vis die qua formaat niet opviel tussen de espei's, maar waarvan ik langzaam vermoed dat hij (of zij) behoorlijk snel groeit.

Wie kan vertellen wat dit is?

157914pstev_0_82_csc_2672.jpg

425735pstev_0_82_csc_2673.jpg

571477pstev_0_82_csc_2674.jpg

376167pstev_0_82_csc_2677.jpg

968214pstev_0_82_csc_2676.jpg

Bedankt voor je supersnelle reactie Coulibaly.
Ik heb meteen even deze naam gegoogeld en moet zeggen die is het!

Er is ook een Youtube filmpje met het volgende commentaar:

"These are "contaminant fishes" from some batches of Harlequin and Lambchop Rasboras. They are now almost adult size and are very active, although usually only in the upper water column. I acquired them as 1 inch juveniles, and now they are 3 inches TL. They eat anything, and love frozen bloodworms, Hikari"

Dus ook deze eigenaar heeft ze als "vervuiling" meegekregen bij Trigonostigma espei (Lambchop rasbora).
Hoe toevallig kan dit zijn. Die leven in het wild blijkbaar bij elkaar.

Het volwassen formaat is echt te groot voor mij, dus gaat hij terug.
Vangen wordt een uitdaging, want hij is razend snel.

15Watt zei:
Bedankt voor je supersnelle reactie Coulibaly.
Ik heb meteen even deze naam gegoogeld en moet zeggen die is het!

Er is ook een Youtube filmpje met het volgende commentaar:

"These are "contaminant fishes" from some batches of Harlequin and Lambchop Rasboras. They are now almost adult size and are very active, although usually only in the upper water column. I acquired them as 1 inch juveniles, and now they are 3 inches TL. They eat anything, and love frozen bloodworms, Hikari"

Dus ook deze eigenaar heeft ze als "vervuiling" meegekregen bij Trigonostigma espei (Lambchop rasbora).
Hoe toevallig kan dit zijn. Die leven in het wild blijkbaar bij elkaar.

Het volwassen formaat is echt te groot voor mij, dus gaat hij terug.
Vangen wordt een uitdaging, want hij is razend snel.

Graag gedaan. Dat laatste vermoedde ik al, gezien zijn vorm ziet het er een snelle peer uit. Veel plezier met het vangen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan