Wie weet voor voor Ancistrus dit is?


Lid geworden
24 mei 2020
Berichten
14
Leeftijd
22
Hallo,

Ik heb deze ancistrus gekregen en wil hiermee gaan kweken. Ik weet alleen niet wat voor soort dit is.

Groetjes Niels
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200523_150210.jpg
    Screenshot_20200523_150210.jpg
    170.3 KB · Weergaven: 85
Hallo.

Als dit rode ogen heeft dan is dit een albino ancistrus cf cirrhosus. Heeft het blauwe ogen dan L144
 
Dit is de L144.
Maar hoezo wil je ermee kweken als je niet eens weet wat je hebt?

Mannetje en vrouwtje bij elkaar zetten en dan kleintjes laten krijgen is nog geen kweken he.
 
Zo te zien een "gewone" albino ancistrus. Deze kweken ook met gewone. De jongen zijn vaak bruin.
 
Zo te zien een "gewone" albino ancistrus. Deze kweken ook met gewone. De jongen zijn vaak bruin.
Op foto's van een lid dat hier al een tijdje niet geweest is geeft dit ook jongen met vlekken.
 
Bij Michelle?
Maar zij heeft ook de wildkleur volwassenen in combi met de albino
 
Bij Michelle?
Maar zij heeft ook de wildkleur volwassenen in combi met de albino
Dat je meteen wist op wie ik doelde! :thumbs:
Ja inderdaad, bij Michelle in haar album gezien.
 
Soms let ik ook op
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik weet nu dat ik dus een gewone albino ancistrus heb omdat mijn ancistrus geen blauwe ogen heeft.

Groetjes,

Niels
 
Op foto's van een lid dat hier al een tijdje niet geweest is geeft dit ook jongen met vlekken.
De jongen van de gewone bruine Ancistrus cf. cirrhosus hebben lichte vlekken / stippen, en een witgele punt aan de staart.
Die verdwijnen als ze wat ouder worden.

Overigens is de albino-vorm recessief en kunnen twee albino's ook bruine jongen krijgen.
 
De jongen van de gewone bruine Ancistrus cf. cirrhosus hebben lichte vlekken / stippen, en een witgele punt aan de staart.
Die verdwijnen als ze wat ouder worden.

Overigens is de albino-vorm recessief en kunnen twee albino's ook bruine jongen krijgen.
Ik bedoel “blonde” jongen met donkere vlekken, bv op de rug. Soort van “bont”
 

Terug
Bovenaan