Wie weet wat dit paarse is?


Joran

Member
Lid geworden
2 januari 2019
Berichten
5
Leeftijd
25
Hi allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Kijk al enkele jaren mee met jullie en heb hier ook veel van geleerd. Nu heb ik jullie hulp nodig.

Ik heb al een paar jaar een rio 180 draaien. Destijds toen ik hem kocht zat er een grote steen bij die ik niet vond passen dus die had ik eruit gehaald. Nu een paar jaar later wil ik die steen er toch graag in hebben. Na even schoongespoeld te hebben van het stof etc in mijn aquarium geplaatst. Nu zie ik dat er een paars iets aan de steen vast zit. Het voelt glibberig als algen ofzo.

Wie kan mij helpen wat dit is en hoe ik het weg krijg? Schrobben heeft niet geholpen.

Groet,
Joran

304A37B3-A203-433C-A1BC-275C6051AFAB.jpeg


88844FFB-C0C1-40D8-B64C-859934EBDAAA.jpeg
 
De naam weet ik niet maar is een alg idd,heb ik ook veel in mijn bak.
Blijkbaar moet je nog veel harder schrobben of een andere borstel gebruiken want moet er wel afkunnen ;)
 
De naam weet ik niet maar is een alg idd,heb ik ook veel in mijn bak.
Blijkbaar moet je nog veel harder schrobben of een andere borstel gebruiken want moet er wel afkunnen ;)

Kan het kwaad? Of is het niet schadelijk. Zou het zonde vinden als mijn hele bak nu naar de gedver gaat door die steen.
 
Schadelijk is het niet want mijn vissen grazen er van om het zo maar te noemen.
De steen ziet er wel uit dat het kalk bevat en dat is misschien nog minder gewenst in je bak?
 
Kan Roodalg zijn. al is hij paars.

Zou hem eruit halen.
Wat kan roodalg voor kwaad? De andere algsoorten heb ik redelijk op een rijtje maar roodalg eigenlijk niet.
 

Terug
Bovenaan