Wat is er nieuw

Wie weet wat dit voor vis is?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cintha
  • Startdatum Startdatum
C

Cintha

Guest
Zie afbeelding

IMG-20170529-WA0004.jpg

Goh ik heb dat geweten en heb dat onlangs nog gezien maar ben de naam kwijt Cintha welkom op Aquaforum trouwens.:zwaai:

Clarias batrachus en dan de piebald kleur? Het is maar een gok, wel een heel aparte vis.

Clarias batrachus denk ik.
Heeft de vis een gezwel net na de kop??

och, ik was al te laat blijkbaar, sorry Biologist...
Wordt wel een zeer grote jongen hoor, meer dan een halve meter in gevangenschap.
Heeft dus een zeer grote bak nodig.
Ook wel de wandelende meerval genoemd dus sluit je bak maar goed af 😉

Hehe, gelukkig maar!
ligt het aan mij of zie jij ook een enorm gezwel op de "keel" van de vis?

Denk toch dat dit een soort meerval is.hoop dat ik het toch kan vinden.

Is zeker de Clarias batrachus.
Maar ziet niemand anders het gezwel onderaan de vis?? Ben ik nu zo verkeerd?

Is zeker de Clarias batrachus.

Ik zal mezelf misschien tot de orde roepen :br:
Ik ben "vrij zeker" dat het een clarias soort is:engel: ik denk de Clarias batrachus maar
er zijn nog Clarias die er op lijken dus die "zeker een Clarias batrachus" van eerder moet ik toch wat ontkrachten... 😡

Tenslotte: zelfs het "gezwel" lijkt niet abnormaal als ik sommige foto's bekijk online :br:

Ik heb eens een verhaal gelezen van iemand die 2 van deze visjes als diertjes van 5cm had gekregen (verhaal uit begin jaren 70). Na enkele weken merkte hij dat er steeds minder jonge Platy's en Guppen in zijn bak zaten. Na enkele weken waren er ook steeds minder volwassen exemplaren. Na weer een aantal weken was zijn groepje Dwerggoeramie's ook verdwenen. Op slot heeft hij zijn zwaar beplante bak leeggehaald en trof in het laatste water een knots van een meerval aan.Deze is gedoneerd aan Blijdorp.

Als deze vis zo groot word, ben ik wel benieuwd waar de ts hem vandaan heeft.
Of worden ze gewoon in de winkel verkocht?😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan