Wie weet wat voor een garnaal dit is?


M

MissM1997

Guest
Hallo allemaal,

Afgelopen week ben ik met mijn eerste garnalentank begonnen. Ik kijk graag naar ze en alles gaat zover ik weet goed.

Vanaf het begin heb ik 1 rare garnaal. Eentje met tijgerstrepen (zie foto).

In het begin was die stukke kleiner, dus ik dacht dat deze een jonge granaal was die later blauw zou worden aangezien ik in mijn tank blue pearl garnalen heb. De rest van de garnalen zien er als volgt uit (zie foto 2).

Weet iemand wat voor een gekke garnaal ik nu in mijn aquarium heb?

Ook heb ik kleine rode garnaaltjes zien rondlopen (foto 3) maar ik geloof dat deze nog blauw kunnen worden, aangezien ze nog zeer klein en doorzichtig zijn.

Ik hoor graag wat voor een gekke garnal en baby garnaaltjes is heb. (Het zijn allemaal neocaridina).

Alvast bedankt .
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191212-212143_Gallery.jpg
    Screenshot_20191212-212143_Gallery.jpg
    89 KB · Weergaven: 125
  • Screenshot_20191212-212248_Gallery.jpg
    Screenshot_20191212-212248_Gallery.jpg
    47.2 KB · Weergaven: 137
  • Screenshot_20191212-212340_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20191212-212340_WhatsApp.jpg
    96.8 KB · Weergaven: 139
De eerste is duidelijk geen neocaredinagarnaal maar een caredinasoort (geen tijgergarnaal alvast) als je jonkies rood zijn, zullen ze rood blijven, van jongsafaan hebben ze al hun vaste kleur, wil je d eblauwe kleur behouden zal je alle andere kleurtjes eruit moeten selecteren
 
Ik denk dat de organen bij de kleintjes te zien is, waardoor ze een beetje rood hebben, de rest is nog doorzichtig.

Online had ik gelezen dat in het begin deze garnalen nog weinig kleur hebben.

Maar dat is dus niet zo?
 
Organen zijn niet zichtbaar bij garnalen, en ja in het begin zijn ze kleurloos maar dan zijn ze nog maar net geboren, die van de foto zijn al minimaal een maand oud en dan kleuren ze al
 
Gelet op de tekening zal er denk ik wel iets van een tijger inzitten.
 
Op basis van de foto's zou ik denken dat het gewoon om een wildkleur neocaridina gaat, met een wat gevlekt en gestipt patroon. Maar het kan natuurlijk evengoed dat er een caridina is mee geglipt toen je ze kocht.

Wil je de blauwe kleur behouden dan zal je inderdaad blijvend eventueel anders gekleurde dieren moeten uitselecteren.

Overigens zijn de organen van garnalen bij mijn weten wel gewoon zichtbaar, bij je 2de foto kan je bijvoorbeeld duidelijk de organen zien tussen de eivlek (de felgele driehoekige vlek) en de ogen.
Als ik me niet vergis zit daar de maag en andere organen, het is wel zo dat bijvoorbeeld een leeg darmkanaal vrijwel niet zichtbaar is maar de inhoud maakt het dan zichtbaar.
 

Terug
Bovenaan