Wat is er nieuw

Wie zijn wij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter visjeblub
  • Startdatum Startdatum
V

visjeblub

Guest
Ik heb een 80x40 bak overgenomen en opgeknapt.
Nu zitten er nog wat vissen in en ik was benieuwd naar de echte benamingen hiervan en of deze in deze 80 cm bak kunnen blijven wonen?

Ik zet de foto's even in linkjes dan hoef ik ze niet te verkleinen en blijven ze duidelijker.

nummer 1:
cnd-_0bSqOjFUgZPa7BGVXEm91xu0uuB.jpeg

nummer 2:is een cm of 6 lang en al enkele jaren oud, zo te zien een mannetje?

nummer3:is een cm of 4 en een vrouwtje?

nummer 4:een goerami, maar welke?

ehm... 1 zijn volgens mij Platys en 4 misschien een blauwe spat?
Leuk dit, lijkt wel een raadseltje van Tien 😀

Edit: 2 en 3 zijn denk ik beiden Ancistrus Dolichopterus, ik denk dat je gelijk hebt over het geslacht!

Foto 1 zouden volgens de oude eigenaar mollies zijn, maar ik dacht ook dat het platys waren.
Ik heb zelf totaal geen ervaring met tropische vissen, heb vroeger een goudvissenbak van 1,60 gehad.
Foto 2 en 3 zou een koppeltje zijn, maar lijken mij toch wel verschillende vissen?

zo was de bak eerst trouwens

7Z952P01HHTsU5gSQpvg6_sUo2VtGD8H.jpeg

Mmmm... Molly zou ook kunnen. maar mijn eerste ingeving was een platty.
De ancistrussen kunnen ook verscheidene tekeningen hebben.

helaas heb ik te weinig verstand van alle bovenstaande vissen om uitsluitsel te geven.
Ben wel benieuwd! Er komt vast iemand met meer ervaring en kennis die het w�l weet!

1. Xiphophorus maculatus "marigold" (vrouwtjes///0
2 en 3 Ancistrus cf. cirrhosus vaak fouttief aangeduid Ancistrus dolichopterus wat een ander soort is. (man en vrouw)
4. Trichogaster trichopterus "Gold" vrouw (Wensen drijfplanten).

Hey Botia, tnx!

Gelukkig zat ik er niet helemaal naast ;-)

Maarreh, die Ancistrussen, hoe hou die uit elkaar dan?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.