Wat is er nieuw

Wie zijn wij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter visjeblub
  • Startdatum Startdatum
Jones zei:
1 voordeel: doordat ze zo klein zijn kan visjeblub ze in deze bak houden. Kijk eens voor een stuk hout (of meerdere stukjes), daar hangen ze graag aan/op/onder. Ook grootbladige planten zoals Echinodorussoorten hebben ze graag omdat deze voor schaduw zorgen. Drijfplanten worden door bijna alle vissoorten gewaardeerd.
Persoonlijk koop ik planten het liefst via internet. Mooiere kwaliteit, meer keuze en niet zelden de helft goedkoper dan planten uit lfs. Www.aquaplantsonline.nl is een hele goede, betrouwbare site met veel keuze.
3x raden waar veel planten die bij de LFS staan vandaan komen. 😉 De zelfde kwekerij. 😉

Dat kan best, maar ik zie bij lfs toch vaak alg op de planten zitten of gaatjes in de bladeren. Dat heb ik bij Apo nooit gehad + daarbij het prijsverschil, dan weet ik wel waar ik m'n planten haal...

Het is maar net bij welke LFS je gaat kijken. 😉

De vissen hebben een stuk kienhout en wat andere verstopplekken, alleen de planten die ik erin gezet heb worden vakkundig gemold!
1 soort word volledig opgevreten, zal wel erg goed smaken denk ik dan maar, de rest laten ze wel met rust.
Dus van de week nog maar het een en ander aan planten bijhalen.
Er wordt ook volop gegraven in de bak? Is dat normaal of is er iets niet goed??

visjeblub zei:
De vissen hebben een stuk kienhout en wat andere verstopplekken, alleen de planten die ik erin gezet heb worden vakkundig gemold!
1 soort word volledig opgevreten, zal wel erg goed smaken denk ik dan maar, de rest laten ze wel met rust.
Dus van de week nog maar het een en ander aan planten bijhalen.
Er wordt ook volop gegraven in de bak? Is dat normaal of is er iets niet goed??

Haha, ja.. is normaal.
Hier had de mijne alles volledig gesloopt. Ook mijn mooie tijgerlotus 😡

Hij liet alleen de javavaren met rust, en de anubias.

Graven kan een gebrek aan schuilplaats zijn. Fanatiek planten slopen kan een gebrekkig dieet zijn.

Wat is een goed dieet voor deze vissen dan?
Het enige dat ze hier krijgen is wafermix van tetra, voor de ansistrussen heb ik wels chips van sera en tetramin vlokvoer.
Dan af en toe nog wat groente zoals komkommer ofzo.

Ik zal in ieder geval gaan zorgen voor meer schuilplaatsen en als jullie nog tips hebben voor het dieet van de vissen, graag!
Ze hebben een slechte periode gehad, dus gebrekkig dieet zal zeker aan de orde zijn!
Ik ben er zelfs vrij zeker van dat het aan het dieet ligt, want vandaag betrapte ik de gourami en de platy's ook op het slopen van mijn planten, ze eten dit ook echt op!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan