Wij zijn nieuw

  • Onderwerp starter Marjon en Aran
  • Startdatum

M

Marjon en Aran

Guest
Hallo allemaal,

Wij zijn Marjon en Aran, 30 en 31 jaar, ouders van een meisje van 3 en wonende in Geertruidenberg.
Naast ons aquarium hebben wij een kat van 5 jaar Octaaf de Bolle.

Wij zijn nieuw in de wereld van aquaria, en zijn een tijdje geleden begonnen aan onze 1e bak.
(60 x 30 x 30, 40l effectief water)

Omdat wij beginners zijn hebben wij ons laten voorlichten (helaas niet altijd met juiste info) en hebben we ook een hoop opgezocht op het internet. Zodoende dat wij op dit forum terecht zijn gekomen. :)

Momenteel bestaat ons "bestand" uit 3 Corydoras Panda, een Otocinclus vittatus (dwergalgeneter) en een mangrove krab. De laatste zijn wij helaas niet juist over voorgelicht, dus proberen we het zo aangenaam mogelijk te maken voor onze meneer Krabs. De Otocinclus vittatus is helaas nu alleen omdat zijn soortgenootjes het niet overleefd hebben. Hier heb ik dan ook op het forum e.e.a. over opgezocht, en hier willen we dan ook eigenlijk geen nieuwe meer van. Echter de Corydoras lijken het wel goed te doen, zij krijgen wel snel een aantal maatjes erbij zodat ze zich nog beter zullen voelen.
Daarna willen we nog een klein schooltje andere vissen in het midden/boven erbij. Hier hebben wij ook ons 1e topic over gemaakt :).

Natuurlijk hopen wij op een hoop plezier van ons aquarium en op dit forum. En dat we natuurlijk ook maar een hoop mogen bijleren ;).
Wij zijn in ieder geval razend enthousiast over ons "bakje".



Groetjes van Marjon, Aran, Gwen, Octaaf
-Meneer Krabs
-Karcher
-Kung Fu, Kibbeling & Foo-Fie-Faas

(Ja de beestjes hebben namen, leuk voor onze kleine en makkelijk om ze uit elkaar te houden :p)
 
welkom, hebben jullie een foto van de krab? het zou best goed kunnen zijn dat de krab een agressievere soort is en je vissen opeet. Of brakwater nodig heeft en niet kan vervellen en dood gaat.
 
Hij is al een keer helemaal verveld :) leuk gezicht, oude vel staat nu stijfgespoten met haarlak in de kast. Vissen eet hij niet, die zijn te snel voor hem ondanks dat het een hardloper is XD.
IMG_20180613_231438.jpg
 
Welkom!
En goed van jullie om hier meer kennis op te komen doen.
 
Ik heb zojuist een oproep geplaatst voor een 2e hands paludarium. Dit is de juiste keus lijkt me.
 

Terug
Bovenaan