Wijaya Duivendrecht


Susamsterdam

Member
Lid geworden
20 oktober 2020
Berichten
19
Leeftijd
54
Heeft iemand ervaring met deze verkoper? Bied veel soorten vis aan op marktplaats maar het adres is een woonhuis? Hoe werkt dat?
 
Ik ken hem of haar niet maar op MP staan veel partikuliere verkopers en het beste is om zelf langs te gaan en om de recensies goed te lezen.
 
Deze is nog leuker. Een betta voor 1,50 staat er maar 30 kosten je 150 euro:DD:DD. Hierdoor zou ik geen echt vertrouwen krijgen in de verkoper.

 
Deze is nog leuker. Een betta voor 1,50 staat er maar 30 kosten je 150 euro:DD:DD. Hierdoor zou ik geen echt vertrouwen krijgen in de verkoper.

Een hobbykweker die 600 betta's aanbiedt?
En 3 ervaringen. Je kunt je afvragen waarop die beoordelingen gestoeld zijn. Mensen die niveautje goudvis in een kom zijn, of echt verstand hebben van vissenhouden? Ik zou, ook gezien de rekenkunde van deze persoon, eieren voor m'n geld kiezen.
 
Wij kennen hem wel en hebben er 1x vissen gehaald, hij importeert inderdaad zelf direct bij familie in Indonesië, de vissen staan stijf van de antibiotica, daarnaast handelt hij in verboden vissen (geverfde danio's in de meest mooie kleuren) daar is hij al eens eerder voor beboet geweest maar gaat hier gewoon mee door (met het importeren ervan) Als leek weet je niet dat die geverfde visjes verboden zijn bij wet en ben je al snel geneigd ze te kopen en uiteraard zegt hij niet dat ze verboden zijn. Overigens adverteerdie niet met die geverfde visjes want hij is ook niet op zijn achterhoofd gevallen, maar een goede kennis van ons (handelaartje die met pensioen is) had er recentelijk ook gekocht en toen op mp aangeboden in al zijn onwetendheid, gelukkig zag ik dta op tijd en heb hem toen het e.e.a. uitgelegd.

Anyway: de visjes die we er toen gekocht hebben hebben binnen het jaar allemaal het loodje gelegd (ongeveer zo'n 300 vissen) omdat ze dus bij d ekweker in Indonesie overeind gehouden worden met antibiotica
 
Dit doet me denken aan broodfok...
Billy komt ook van een broodfokker. Achteraf ben ik erachter gekomen. Het leek allemaal zo goed.. Marktplaats, de moeder bij de jonkies in de woonkeuken...
Je krijgt een pup in je handen en dan gaat het eigenlijk al fout.....

@Susamsterdam wees en blijf voorzichtig met dieren.
 
Wij kennen hem wel en hebben er 1x vissen gehaald, hij importeert inderdaad zelf direct bij familie in Indonesië, de vissen staan stijf van de antibiotica, daarnaast handelt hij in verboden vissen (geverfde danio's in de meest mooie kleuren) daar is hij al eens eerder voor beboet geweest maar gaat hier gewoon mee door (met het importeren ervan) Als leek weet je niet dat die geverfde visjes verboden zijn bij wet en ben je al snel geneigd ze te kopen en uiteraard zegt hij niet dat ze verboden zijn. Overigens adverteerdie niet met die geverfde visjes want hij is ook niet op zijn achterhoofd gevallen, maar een goede kennis van ons (handelaartje die met pensioen is) had er recentelijk ook gekocht en toen op mp aangeboden in al zijn onwetendheid, gelukkig zag ik dta op tijd en heb hem toen het e.e.a. uitgelegd.

Anyway: de visjes die we er toen gekocht hebben hebben binnen het jaar allemaal het loodje gelegd (ongeveer zo'n 300 vissen) omdat ze dus bij d ekweker in Indonesie overeind gehouden worden met antibiotica
Duidelijk verhaal maar halen de groothandels hier in ons land ook niet veel vissen via import uit die regionen en worden die niet ook met veel antibiotica behandeld dan?
 
Duidelijk verhaal maar halen de groothandels hier in ons land ook niet veel vissen via import uit die regionen en worden die niet ook met veel antibiotica behandeld dan?
Bij de meeste groothandels is het vaak wildvang het grootste deel en een kleiner deel kweek (waarvan dan inderdaad de kwaliteit dubieus is helaas) (zoals de ramirezie's en dwerggouramies)
 
Wij kennen hem wel en hebben er 1x vissen gehaald, hij importeert inderdaad zelf direct bij familie in Indonesië, de vissen staan stijf van de antibiotica, daarnaast handelt hij in verboden vissen (geverfde danio's in de meest mooie kleuren) daar is hij al eens eerder voor beboet geweest maar gaat hier gewoon mee door (met het importeren ervan) Als leek weet je niet dat die geverfde visjes verboden zijn bij wet en ben je al snel geneigd ze te kopen en uiteraard zegt hij niet dat ze verboden zijn. Overigens adverteerdie niet met die geverfde visjes want hij is ook niet op zijn achterhoofd gevallen, maar een goede kennis van ons (handelaartje die met pensioen is) had er recentelijk ook gekocht en toen op mp aangeboden in al zijn onwetendheid, gelukkig zag ik dta op tijd en heb hem toen het e.e.a. uitgelegd.

Anyway: de visjes die we er toen gekocht hebben hebben binnen het jaar allemaal het loodje gelegd (ongeveer zo'n 300 vissen) omdat ze dus bij d ekweker in Indonesie overeind gehouden worden met antibiotica
Precies dit bedoel ik met:

Was niet veel soeps.
 
Nee Ancistruz je vergist je. Ik zei broodfok, verschillende locaties bij die persoon. Ik spreek ook niet over garantie op dieren wat soms gedaan kan worden.

Gezondheid!!!
 
Wat een hoop vissen die niet geschikt zijn voor aquaria, tenzij je een tropische bak van 3kuub kan veroorloven........
 
Wij kennen hem wel en hebben er 1x vissen gehaald, hij importeert inderdaad zelf direct bij familie in Indonesië, de vissen staan stijf van de antibiotica, daarnaast handelt hij in verboden vissen (geverfde danio's in de meest mooie kleuren) daar is hij al eens eerder voor beboet geweest maar gaat hier gewoon mee door (met het importeren ervan) Als leek weet je niet dat die geverfde visjes verboden zijn bij wet en ben je al snel geneigd ze te kopen en uiteraard zegt hij niet dat ze verboden zijn. Overigens adverteerdie niet met die geverfde visjes want hij is ook niet op zijn achterhoofd gevallen, maar een goede kennis van ons (handelaartje die met pensioen is) had er recentelijk ook gekocht en toen op mp aangeboden in al zijn onwetendheid, gelukkig zag ik dta op tijd en heb hem toen het e.e.a. uitgelegd.

Anyway: de visjes die we er toen gekocht hebben hebben binnen het jaar allemaal het loodje gelegd (ongeveer zo'n 300 vissen) omdat ze dus bij d ekweker in Indonesie overeind gehouden worden met antibiotica
Mag ik weten welke vissen dit waren? Omdat dit ook heel afhankelijk van de soort kan zijn.
 
Nee Ancistruz je vergist je. Ik zei broodfok, verschillende locaties bij die persoon. Ik spreek ook niet over garantie op dieren wat soms gedaan kan worden.

Gezondheid!!!


Waar spreek je hier over broodfok?


Wat me ook opvalt nu is dat er uiteenlopende ophaallocaties zijn. Ik haal liever vissen bij een betere locatie zoals Aquabeek.

Je praat over ophaallocaties. Ophaallocatie is niet per definitie broodfok.
 
Geeft niks hoor we hebben ieder onze eigen mening en we zijn dus mensen. Je begrijpt ongetwijfeld dat mijn nekharen overeind gaan staan bij dit... :)

 
Aquabeek even ter voorbeeld. De helpster, een erg goede dame, zegt het eerlijk als vissen te groot worden voor je bak. Vissen uit het buitenland gaan eerst in quarantaine. Ik heb nog maar 1 x daarvan een dode vis gehad en dat valt terug te leiden naar dat hij mij uit het netje was gesprongen op de vloer.
 
Ok, ik weet genoeg, ik zal niet bij hen kopen. Het was lekker dichtbij, maar vond de advertenties ook een beetje vreemd, dus ik dacht, ik vraag hier wat de ervaringen zijn. Bedankt!
Als je een goede LFS zoekt in de omgeving; was (verleden tijd omdat ie nu te ver weg zit voor mij, niet omdat ik van gedachte veranderd ben) ik altijd tevreden over Hoebe op de Cronje in Haarlem, 20 minuutjes met de auto vanaf Duivendrecht. 30 minuutjes de andere kant op zit Diebo, in Nieuwegein. Zijn er vast meer in de omgeving daar, maar dat zijn er in ieder geval twee waar ik positieve ervaringen mee heb.
 
Ik heb sterbai's en geophagus altispinosus bij hem opgehaald.
Ik had Donderdag bij hem besteld en Vrijdag kon ik ze bij hem thuis ophalen.
Het was wel even zoeken naar de voordeur. :giggle:
Hij vertelde mij dat hij bij een groothandel zijn vissen ophaalde en die doorverkocht.
Sterbai's waren ongeveer 2cm en altispinosus idem.
Ik kreeg de vissen in twee gescheiden grote zakken en ook in een grote piepschuim doos mee wat ok was.
Sterbai's hebben allemaal het loodje gelegd maar maar Altispinosus doen het perfect.
Ik weet alleen niet of het mijn fout is geweest bij de sterbai's.
Ik heb ze in een bak gedaan met waterhoogte 55cm en dat kon wel eens te hoog zijn voor kleine cory's om boven te komen.
Hierbij een foto van de altispinosus.
IMG_20200703_223243.jpg
 
Hier een tijdje geleden vissen gehaald. @Memmo jij nog bij de voordeur, ik bij een vakantiepark op de parkeerplaatst :DD

Werd hier toevallig door s@ammy op gewezen , bijzondere ervaring rijker idd bij eze persoon eigen topic ook wel een stukje over gezet

Moet zeggen dat ze het tot nu toe allemaal wel goed doen en weinig uitval gehad. Groeien goed en zijn mooi op kleur, maar eens zien hoe lang ze het uiteindelijk volhouden uiteraard. Als ik dit zo lees heb ik er wel een beetje een hard hoofd in
 
Hier een tijdje geleden vissen gehaald. @Memmo jij nog bij de voordeur, ik bij een vakantiepark op de parkeerplaatst :DD

Werd hier toevallig door s@ammy op gewezen , bijzondere ervaring rijker idd bij eze persoon eigen topic ook wel een stukje over gezet

Moet zeggen dat ze het tot nu toe allemaal wel goed doen en weinig uitval gehad. Groeien goed en zijn mooi op kleur, maar eens zien hoe lang ze het uiteindelijk volhouden uiteraard. Als ik dit zo lees heb ik er wel een beetje een hard hoofd in
Haha wat een verhaal, wel een bijzonder type inderdaad.
 
Ik heb sterbai's en geophagus altispinosus bij hem opgehaald.
Ik had Donderdag bij hem besteld en Vrijdag kon ik ze bij hem thuis ophalen.
Het was wel even zoeken naar de voordeur. :giggle:
Hij vertelde mij dat hij bij een groothandel zijn vissen ophaalde en die doorverkocht.
Sterbai's waren ongeveer 2cm en altispinosus idem.
Ik kreeg de vissen in twee gescheiden grote zakken en ook in een grote piepschuim doos mee wat ok was.
Sterbai's hebben allemaal het loodje gelegd maar maar Altispinosus doen het perfect.
Ik weet alleen niet of het mijn fout is geweest bij de sterbai's.
Ik heb ze in een bak gedaan met waterhoogte 55cm en dat kon wel eens te hoog zijn voor kleine cory's om boven te komen.
Hierbij een foto van de altispinosus.
Bekijk bijlage 314354
Bij mij zitten de Sterbai op 70 cm.
Ook toen ze klein waren.
 

Terug
Bovenaan