Wat is er nieuw

Wit Bolletje op kin vis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquaboy
  • Startdatum Startdatum
A

Aquaboy

Guest
15540607847242057593217402154910.jpg
Terwijl ik de vissen voerde bemerkte ik het volgende bij één van de slakkenhuis cichliden: een wit Bolletje op zijn kin.
Is dit een parasiet of niks om mij zorgen over te maken?
Graag hoor ik jullie mening...
(Het is moeilijk om een foto te nemen want hij zit niet stil)

1554060960010988584349781942271.jpg

eitje?
Als hij er last van heeft, gaat hij/zij schuren.

Multi toch? ziet er mooi uit.

dat bultje... ik zie er niet direct iets kwalijks in, maar de foto is zoals je zegt niet heel duidelijk.
wellicht een beschadiging van het sparren of het in en uit de schelp zwemmen.

hoe dan ook wel even goed in de gaten houden, veel schuren? meer plekken? andere vissen? dan zal het iets bacterieels zijn m.i.
maar vooralsnog zou ik er niet te veel achter zoeken.

Voor zover ik zie is het het enige exemplaar met zo'n bolletje. Ik zal het verder in de gaten houden. En als de multi's hun slakkenhuisjes ingraven is dat een teken van dat er eitjes inzitten? En wat ik ook raar vind is dat sommige multi's liever tussen de rotsen wonen dan in een slakkenhuis (hij met dat bolletje is er volgens mij 1 van). Er zijn nochtans een stuk of 40 schelpen dacht ik...

Ze gaan de slakkenhuizen in, als ze paren, en eieren afzetten.

Ik dacht dat ze daar altijd verbverbl... Niet dus.

Jeugdpuist? 😀

nee :sorry:😀

geen idee

Voor zover ik zie is het het enige exemplaar met zo'n bolletje. Ik zal het verder in de gaten houden. En als de multi's hun slakkenhuisjes ingraven is dat een teken van dat er eitjes inzitten? En wat ik ook raar vind is dat sommige multi's liever tussen de rotsen wonen dan in een slakkenhuis (hij met dat bolletje is er volgens mij 1 van). Er zijn nochtans een stuk of 40 schelpen dacht ik...

slakkenhuizen zijn doorgaans de standaard verblijfplaatsen.
je hebt 40 slakkenhuizen, maar op hoeveel multi's?

Ongeveer 15

het ligt er even aan welke bron je pakt, maar volgens de meeste heb je dan nu al te weinig huisjes.
dat kan wellicht een reden zijn waarom ze ook tussen de stenen zitten.

Ik heb nog redelijk wat huisjes liggen. Hoeveel leg ik er best bij?

Ik heb nog redelijk wat huisjes liggen. Hoeveel leg ik er best bij?

Met het oog op de uitbreiding die sowieso aanstaande is... leg er maar alvast een 80-100 stuks in.

hoe groot is de bak eigenlijk?

Niet kolossaal (staat ook in een andere post van me waar je ook op reageerde). Maar dus 1m op 40(d) en 60h

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan