Wit filterzand.


A

Altispinosa

Guest
Een goeie vriend van mij heeft ooit bij iemand in een bak wit filterzand zien liggen bij een Zuid-Amerikaans biotoop bak en nu zou hij dat ook willen maar zijn zoektocht op internet heeft hem niets opgeleverd daarom vroeg hij aan mij of ik hem kon helpen waardoor ik de vraag even hier stel.
Graag een naam of link waar dit wit zand zoals op de foto te verkrijgen is.
Azo prachtig ingericht Zuid-Amerikaans..jpg


Ook zou hij graag de inhoud wat er op het zand ligt kunnen vinden.
 
Ik bedoel of het naar BE of NL verzonden moet worden.
In Nederland weet ik dat het bij Wildkamp te krijgen is maar die verzenden niet naar BE.
 
Het moet naar Belgie verzonden worden Nicole en deze link had ik ook bekeken maar ben jij zeker dat dit hetzelfde zand is als op de foto die ik bijgevoegd heb ?
Nee, maar de tweede denk ik wel.

Blijft lastig beoordelen vanaf een foto Johnny. De weergave op de monitor hangt in de eerste plaats af van de instellingen van de monitor, daarnaast van de kleur van het water en de verlichting.

De tweede link die ik gaf zit in een soortgelijke zak als die van Wildkamp.

3.
https://www.zwembadstore.com/zbs-filterzand-premium-04-08-mm-25-kg.html
 
Nee, maar de tweede denk ik wel.

Blijft lastig beoordelen vanaf een foto Johnny. De weergave op de monitor hangt in de eerste plaats af van de instellingen van de monitor, daarnaast van de kleur van het water en de verlichting.

De tweede link die ik gaf zit in een soortgelijke zak als die van Wildkamp.

3.
https://www.zwembadstore.com/zbs-filterzand-premium-04-08-mm-25-kg.html
Ik denk en hoop dat de 2de link hetzelfde zal zijn zoals op de foto. en is dit een correcte prijs voor dit zand ?
 
Ik denk en hoop dat de 2de link hetzelfde zal zijn zoals op de foto. en is dit een correcte prijs voor dit zand ?
Nee, hier is het ongeveer de helft goedkoper, maar het valt me op dat bij alle shops in BE die ik vond de prijzen ongeveer op het niveau liggen dat ook deze webshop hanteert.
 
Afgaand op de foto in de openingspost denk ik dat het geen filterzand is maar dat witte zand wat ze voor vogels gebruiken, het is te compact voor filterzand
Dat denk ik ook Antje, maar omdat Johnny naar filterzand vroeg...
Vogelzand is inderdaad veel en veel te fijn.
 
De kleur van filterzand word in de bak bepaald door de kelvinwaarde van de verlichting.

Filterzand in een bak met 3000k lampen oogt geel, filterzand in een bak met 8000k lampen oogt wit.
 
Een goeie vriend van mij heeft ooit bij iemand in een bak wit filterzand zien liggen bij een Zuid-Amerikaans biotoop bak en nu zou hij dat ook willen maar zijn zoektocht op internet heeft hem niets opgeleverd daarom vroeg hij aan mij of ik hem kon helpen waardoor ik de vraag even hier stel.
Graag een naam of link waar dit wit zand zoals op de foto te verkrijgen is.
Bekijk bijlage 258284

Ook zou hij graag de inhoud wat er op het zand ligt kunnen vinden.

Kijk gelijk naar de bodem. zie je dat vuil allemaal. Dat riekt naar bodemrot. zand is te fijn. dat verlucht niet.





Koraalzand is ook wit. . moet wel 1-2 mm zijn. dan verlucht dat betr.
 
Ja, om kalkresten er uit te halen.

Nee. niet bij alle filterzanden. waar het niet nodig is.
 
Hadden vroeger een glasfabriek, in Schiedam.
Werd het allemaal per schuit aangevoerd.
Ging ik telkens een emmer halen.
 
Nee, dat is veels te fijn. en teveel kalk erin.

Wat gebracht werd was voor glas te maken.
 

Terug
Bovenaan