wit stip


F

felux_arnhem

Guest
Hallo ik heb helaas moeten constateren dat mijn vissen witstip hebben. Het is zeker nog niet uit de hand gelopen en ik zie de stippen op twee van mijn vissen en het zijn erg nog niet zoveel.

Het is dus zeker niet te laat voor een behandeling.

Ik weet dat er veel verschillende behandelingen zijn. Ik heb al eens eerder witstip gehad en toen had ik iets met malachietgroen gebruikt. Ik heb slakken en vissen dus volgens mij is alles met kopersulfaat geen oplossing.

Op internet gaan er ook verhalen rond dat de temperatuur naar 30 graden brengen ook al genoeg is maar ik weet niet of mijn vissen daar tegen kunnen (ik heb twee plaatjes, zwarte fantoom zalmen, roze tertra's, armano garnalen en nog een paar clea helena's.

Wat kan ik nu het beste doen?

met vriendelijke groet,

Felix IJpelaar.
 
Garnalen en 32 graden gaan zeker niet.We praten over een warmte kuur van 2 weken.Garnalen en medicijnen zijn ook vaak geen goede combi.Kun je garnalen en slakken ergens anders onder brengen?
 
Nee dat is niet mogenlijk. Ik heb al eerder witstip gehad en toen gebruikte ik een malachiet groen kuur en dat ging goed ook met de garnalen er bij.
 

Terug
Bovenaan