Witte bolletjes


M

Marcowendela

Guest
Ik heb 3 week geleden een nieuwe aquarium gekocht en hij draaid nu 2 week met plantjes erin zonder vis
Alleen zag ik vandaag dat er allemaal witte bolletjes in de aquarium zit
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

2h3ct2w.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Das nogal random, neem er even een foto van. Kunnen zomaar slakjes mee tussen de plantjes gekomen zijn.. maar valt met deze omschrijving niet heel veel over te zeggen.
 
Het lijken me geen slakjes toe maar is je water ook zo troebel? Ik durf verder met deze foto niet te zeggen wat het kan zijn.
 
Klopt het water heeft een witte mist maar begint al wat heldere te worden laaste dagen ons is verteld dat het normaal is bij het opstarten van een nieuwe aquarium
 
Ja dat kan kloppen hoor want de bacteriecultuur is nog niet op orde. Dan krijg je vak wat wittig water en dat komt wel goed als het voedsel is opgegeten door de bacterien.
 
Heb je dat zand eerst schoongespoeld voor het in de bak ging?
Wat is het eigenlijk precies voor zand?
 
Begrijp ik hieruit dat je er nog geen voer in hebt gedaan?
Beter om dat wèl te doen tijdens het indraaien, hoor!

Is dat echt zo? Ik snap dat je de bacterieën daarmee wat te doen geeft maar heeft dat echt effect? Graag wat meningen want mijn bak draait net een weekje dus sta open voor tips
 
Ik heb nog eens dergelijke witte bolletjes gezien en die waren afkomstig van de rubberen vasthouders spraybars , verwarmingselement . Deze gingen naar verloopt van tijd vanzelf weg .
 

Terug
Bovenaan