Witte bultjes op Mbuna


Het ontbreken van alg op de stenen is tijdelijk op te lossen met zeewier las ik, één steen uit de bak nemen zeewier nat maken op steen leggen en laten drogen.
De volgende dag de steen weer terug en grazen maar.
Ik heb wel twee stenen welke ik er zo uit kan pakken zonder de boel te verstoren, of ik leg er wat kleintjes ingepakt met zeewier bij.

Of dit?
 
Je hebt daar verschillende manieren voor idd. Je kan stenen plaatsen in een bakje en voor je raam zetten. Duurt langer maar zeker garantie tot succes.

Het is sowieso leuk om "voerstenen" te blijven gebruiken.

Gr. Ed
 
Het gaat zienderogen beter, de plekken op de kop worden al kleiner.

gister
IMG_20210224_093942.jpg


Vandaag,
IMG_20210225_081833.jpg
 
De eiwit is hetzelfde als de eiwitten in je voer. Ik zou wel minder voer geven als je een voersteen plaatst. Anders kan je weer voer pieken krijgen wat resulteert in een zwaardere water belasting.
 
Patrix die algen wil hebben. :juggle:

Goed om te zien dat de vis er al een stuk beter uitziet.
 
Die methode met dat ei is niet schadelijk vanwege de hoeveelheid eiwit?
Oké, dan zal ik binnenkort eens wat steentjes prepareren.

steen in bak water vol in t zonlicht zetten incl een dosis salmiak
Dat zal ik eens proberen, gewoon poeder of...
Patrix die algen wil hebben. :juggle:

Goed om te zien dat de vis er al een stuk beter uitziet.
Ja bij dit soort bakken is dat wel gewenst.

Visje ziet er idd beter uit, sneller dan verwacht.
 
Ja bij dit soort bakken is dat wel gewenst.

Visje ziet er idd beter uit, sneller dan verwacht.

Ja visjes hebben het nodig maar is echt wel een omschakeling voor jou, lijkt me. Van millimeter meester snoeier naar stenen. Maar wellicht kun je straks een soort mooie bonsai alg steentjes trimmen :DD
 
Ja goed de goede kant op, al zie ik nog wel vaak schuurgedrag langs de bodem bij sommige vissen.
 
Eerst maar eens zien hoe, ik heb net de TL's ingeruild voor Led maar die vallen een beetje tegen, althans, licht voldoende maar niet om alg te kweken.
 
Het gaat super met de twee aangetaste visjes, schimmel is voor 90% weg, rugvinnen staan weer omhoog en ze hebben ineens veel meer kleur.
Links de man en rechts het vrouwtje, zij was er het ergst aan toe.
IMG_20210227_104532.jpg


Ik ben erg blij want het schijnt ook nog een zeldzaam soortje te zijn,
Het mannetje zal er over een paar maanden zo uit gaan zien.
CYNOTILAPIA-AFRA-SPEC-DEEP-NDONGA-4-5-CM-125d9392.png
 
Ik vermoed dat stress inderdaad voor de weerstandsvermindering heeft gezorgd, vissen worden wel vaker bleek als ze gestrest zijn. Je mannetje is in ieder geval aardig aan het bijtrekken zo te zien. Ik kan me voorstellen dat dit best schrikken was voor je, maar gelukkig werkt de medicatie en zijn ze binnenkort mooi op kleur.
 
Ja het mannetje wordt met de dag mooier, maar hij is nog best jong dus de echte kleurenpracht zal nog even duren.

Ze waren al zo bleek toen ik ze in de bak plaatste, ik dacht dat ze die kleur hoorde te hebben omdat ze nog jong waren.

En ja, het was best schrikken, ik heb nog niet eerder schimmel gehad in mijn aquarium
 

Terug
Bovenaan