Witte draadjes op het glas, filter en planten


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,038
Hallo,

Sinds een aantal dagen zitten er overal in het aquarium witte draadjes, lijkt wel stof.
 

Bijlagen

  • 20200605_205454.jpg
    20200605_205454.jpg
    147 KB · Weergaven: 133
  • 20200605_205531.jpg
    20200605_205531.jpg
    156.9 KB · Weergaven: 131
Ik krijg de foto niet duidelijker helaas. Het lijkt wel of de ramen, planten ed 'stoffig' zijn. Ik denk zelf dat het een soort schimmel is. Hoort misschien bij het opstarten?
 
Die puntjes die je op de onderste foto ziet bedoel ik
 
Ook bij het opstarten hoort je water helder te zijn; of toch in ieder geval na 24u. Heb je:
je bodem afgespoeld?
fijn filtermateriaal in je filter zoals watten?

Kan ook een parasietje zoals planaria oid zijn; sommige van die witte stipjes lijken wat langer of op wormpjes.
 
Ook bij het opstarten hoort je water helder te zijn; of toch in ieder geval na 24u. Heb je:
je bodem afgespoeld?
fijn filtermateriaal in je filter zoals watten?

Kan ook een parasietje zoals planaria oid zijn; sommige van die witte stipjes lijken wat langer of op wormpjes.
Nee het lijken een soort stofdraden langs de ramen. Ik heb wel watten in het filter zitten.
 
ik krijg dat soms in m'n aquaria als de filter het niet meer doet. (ik met m'n verstrooide kop de stroom niet terug op gezet heb)
 
ik krijg dat soms in m'n aquaria als de filter het niet meer doet. (ik met m'n verstrooide kop de stroom niet terug op gezet heb)
Ja maar deze doet het prima. Het lijkt op de schimmel die op het hout zit
 
Heb het even van dichtbij bestudeerd. Het begint al draadje, en loopt daarna uiteen in meerdere vertakkinkjes. Ik heb het eerder voorbij zien komen, weet alleen niet meer hoe het heet
 
Hier een foto wat ik op internet gevonden heb, lijkt er precies op!
 

Bijlagen

  • wittepluis.jpg
    wittepluis.jpg
    105.2 KB · Weergaven: 172

Terug
Bovenaan