Witte mug


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
Gister heb ik bij de LFS witte muggenlarven gehaald, deze kwamen uit de koeling en heb ik hier thuis ook meteen weer in de koelkast gelegd.

nu wou ik vanavond een deel opvoeren maar ik zie ze helemaal niet meer bewegen? zijn ze dan dood of zijn ze lam van de koelkast?

ik had trouwens 2 zakjes, kan ik die ook gewoon samen in een potje doen met een deksel erop?
 
oh haha, handig om even bij te melden.

het betreft hier levend voer.
 
Ik laat ze altijd een half uurtje buiten de koelkast voordat ze in de bak gaan. Dan bewegen ze idd weer meer.
 
Ik zou eens kijken hoe levendig jij bent als je een tijd in de koelkast hebt gezeten, haha :p. Is gewoon de temperatuurverandering, dus gewoon even de tijd geven. Kijk er is altijd een mogelijkheid dat ze dood zijn, hoe koud is je koelkast?
 
het is ook mijn ervaring dat ze dan lang niet zoveel bewegen en dat trekt wel weer bij. je zou de zakjes in 1 potje kunnen doen maar zelf voer ik een zakje gelijk op. Maar als je dat teveel is dan kun je ze bewaren in een bakje of potje maar zorg dat er wel af en toe lucht bij kan komen.
 
had dat hele zakje gedaan maar de helft was genoeg geweest :)

daarom doe ik t maar in een potje, dat is makkelijker doseren.

maar ik zal ze vanavond maar eerst is even laten opwarmen, kijken of er meer beweging inkomt.
 
Ik doe ze vaak in een ijsbak van 900ml en dan vang ik de hoeveelheid die ik wil voeren uit met zo n plastic (thee)zeefje. De rest bewaar ik dan weer.
 
ijsbak lijkt me nog handiger ja, heb je wat meer ruimte om uit te vangen.

zal is even kijken of we nog wat hebben liggen.
 
En anders koop je een lekker bakje ijs bij de supermarkt ervoor;). In feite kun je elke bak ervoor gebruiken zoals een bewaarbox of wat dan ook maar.
 
Zelf voer ik een hele zak.
giet ze in een theezeefje en spoel ze om met handwarm water, er zit dan gelijk leven in.

Was ze een keer vergeten, na 2 weken zat er nog leven in, in de koelkast.
 
verschilt natuurlijk hoeveel vis je hebt en hoe groot die vissen zijn.

ik had zelf rouw rio´s en daar ging echt gigantisch veel in, heb ook een boraras soortje en daar gaat hoogstens 1 zo´n muggenlarfje in per vis.
 
Uiteraard, heb er een aantal cherry barbelen (9) in en een aantal kegelvlekken (7) trigonostigma heteromorpha in.
allemaal volwassen, zo'n muggelarve gaat er ineens in als een snack.
 
Ja die hebben daar geen moeite mee hoor. Ik voer ze hier ook aan de Espei en dat zijn ook niet de grootste dus.
 

Terug
Bovenaan