Wat is er nieuw

Witte neus gibbiceps

• Onderwerp starter Onderwerp starter Saskia66
  • Startdatum Startdatum
S

Saskia66

Guest
Hallo,

Mijn Gibbiceps heeft een witte "neus", glad maar de punt is wit. Lijkt op vervelde huid of iets in die geest. Verder ziet ie er goed uit, geen witte vlekken ofzo. Kan dit kwaad of een besmettelijke ziekte zijn?
Hij zit verstopt dus een foto kan pas laat vanavond als ie weer tevoorschijn komt🙂

Beetje meer info en fotos. Foto van de hele vis, totaal foto aquarium.

Wat voor aquarium (liters), filtering, vissensoorten en aantallen, waterwaardens?, wat doe je aan onderhoud filter, verversingen?

Is geen schimmel want dat is altijd pluizig maar waarschijnlijk een aangetaste slijmlaag, en ik heb het vermoeden dat dat komt omdatie niet goed zit. Gibbiceps worden namelijk met gemak 40 cm en horen in een bak van minimaal 2 meter lang, als dit soort vissen te klein zitten gaan ze stress ontwikkelen en door die stress verlaagd hun lichamelijke weerstand en dan krijgen allerlei ziektewekkende bacterien hun kans.

Hij is zo'n 20/25 cm in een trigon 190, met ca 20 kardinaaltetras, 10 corydora's, 3 platy's, en 5 bijlzalmen. Te klein lijkt mij niet ht probleem...ik heb net een foto gemaakt, ik voeg hm bij. Waterwaardes waren uitstekend van ht weekend en normalieter ververs ik ca 20/30liter per 2/3 weken, intern filter met nu nieuw koolstoffilter.
20190912_193937.jpg
20190912_194026.jpg

Dat ziet er eerder uit als ene beschadiging een stukje loshangend velletje, rot er vanzelf af.

En je vis zit wel te klein maar dat is in dit geval niet de oorzaak

En nu is het weg?
20190912_213337.jpg

Zoals ik hierboven al zei: stukje loshangend vel, dat zwiept wat heen en weer en zal er vanzelf afvallen

Dank voor je reaktie, enig idee hoe gibbi aam loshangend vel komt?

Geen flauw idee, heb je stenen en hout in je bak? of een verwarmingsbeschermer? alles waar uisteeksels aan zitten of scherp is kan die zich aan open halen

Stuk hout idd lijkt niet scherp maar ik ga ht eruit halen, tnx

Wacht even met deze actie op Nicolientje. Sommige van dit soort vissen hebben hout nodig. Zou wel even een verversing gaan doen. Is wondje en wil je schoon houden. Zou zo en zo wat meer gaan verversen.

Deze heeft wel hout nodig, daarom ligt ht erin, ik wacht ff met eruithalen ik ga wel ff voelen of ht scherpe kanten heeft.

Is soms ook gewoon even een pech momentje. Misschien even geschrokken ergens van en dan gewoon ongelukkig tegen iets aan gebotst. Trouwens erg leuke foto die laatste , zwevend.

Ja dat hout zou ik er niet uithalen dat heeftie inderdaad nodig, wat je wel kan doen is eventueel met een ijzerzaag (houtzaag werkt niet in nat hout) de scherpe delen eraf zagen.

Alright dat ga ik doen. Dank jullie wel voor de hulp!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan