witte plekken op discus huid


M

Mickeymii

Guest
Sinds 4 weken zitten mijn discussen in hun nieuwe aquarium van 700 L. Ze hebben de eerste weken heel goed doorgebracht: ze aten goed, zagen er goed uit, gedroegen zich goed. Maar sinds gisteren viel mij iets vreemds op: een van de discussen is donker van kleur en als je hem van voren bekijkt vanuit een bepaalde hoek heeft hij allemaal witte plekken over zijn lichaam. Vooral aan de boven en onderkant tegen de rug en buikvinnen aan. Zijn eetlust is ook wat minder en hij is ook wat minder actief. De andere vissen lijken nergens last van te hebben. Wat is dit en wat kan ik er tegen doen?
 
heb je een foto?
hoe groot zijn ze?
hoe vaak voer je ze?
met hoeveel zijn ze?
hoelang heeft de vis dit al?
hebben meerdere vissen dit?
 
foto komt nog. Ze zijn ongeveer 15 cm. Ik voer ze 2 maal per dag: Droogvoer/diepvriesvoer en runderhart. Het zijn er 5, ben nog van plan om uit te breiden. Sinds zaterdag gedraagd de vis zich afwijkend. De andere vissen lijken nergens last van te hebben
 
senne zei:
ok zo dan is het genoeg.

ik dacht dat het ging over jonge dieren :)

Probeer in het vervolg dan ook de gehele post te lezen, alvorens advies uit te brengen.

Nu grijpt Marc (weer) in, maar wat als dat niet gebeurt?
 
Dan krijgen de dieren 3x per dag extra te eten, kom op zeg :p Beetje in perspectief zien aub.

Ben benieuwd naar de foto.
 
Intercooler zei:
Dan krijgen de dieren 3x per dag extra te eten, kom op zeg :p Beetje in perspectief zien aub.

Ben benieuwd naar de foto.

Je mist de kanttekening van het verhaal...
 
Hier wordt de TS niet mee geholpen toch, ik mag het mis hebben maar ik denk dat de slijm huid aan getast is.
Je zou bij de waterwissels zout kunnen toe voegen, gewoon keuken zout met jodium
 
Eerst een foto voor dat er advies gegeven wordt lijkt me wat slimmer...jij DENKT de slijmhuid maar dadelijk is het wat anders en dan is er voor niks zout toegevoegd met alle gevolgen van dien.
 
ja en als ze dan meer eten krijgen geeft toch niet beter genoeg dan te weinig. :)

ik voer men dieren 3x tot meermaals per dag.

normaal meer maar met school laat thuis krijgen ze al minder dan vroeger.
 
Ik ben helemaal vergeten om op dit onderwerp te reageren, ik had namelijk al een paar hele handige tips via een priv� bericht ontvangen waar ik druk mee bezig was. Ik had 2 medicijnen besteld maar deze uiteindelijk niet nodig gehad. De vis is sinds een aantal dagen weer helemaal de oude. Hij eet goed, is actief en heeft weer zijn felle kleuren terug. De medicijnen die ik had gekocht waren bactopur direct en FMC. Ik heb ze dus niet nodig gehad maar ik hou ze wel bij de hand.
 
Goed om te lezen.

De vis had misschien gewoon last van wat overtollig huid secreet.
 
wat kan daar de oorzaak van zijn?
Volgens de priv� berichten die ik heb gehad zou het om een bacteri�le infectie gaan.
 
Observeer die vis de komende tijd eens wat beter.
Is hij/zei niet samen met een andere vis territorium aan het afbakenen?
Vlak voor en na het afzetten kunnen de dieren ook al donker gaan kleuren en huidsecreet gaan ontwikkelen.

Het kan evengoed iets bacterieels zijn geweest, helaas zijn de beloofde foto's nooit gekomen.
 

Terug
Bovenaan