Witte puntjes op glas en in water ,,alg?


D

dice

Guest
Hallo

Kan iemand mij vertellen wat dit is en hoe ik er vanaf kom elke 2 dagen moet ok me ruiten schoonmaken en na een grote waterwissel van 50% is me water helder en volgende dag is het weer terug dit zweeft ook door me water wat op stof lijkt

1JM6ehCAaXgHvzwNYIN5mmtWAgb38JkJ.jpeg


Ik weet niet of het een algensoort is

Rio 400
Draait vandaag 3 weken met met ingedraait filter vanaf dag 1

Waardes weet ik op het moment niet maar ververs om de dag 10% ivm bodem en 50/60% wekelijks

Me hout geeft ook wel iets troep af kwa hout dingetjes dat is niet zo storend maar die witte troep wel het ligt op me hout enze

Ik heb nou al vanaf dag 1 gezeik met de bak leuk zo,n hobby met een oude bak loopt alles prina ik wil het goed doen loop een nieuwe bak en heb alleen maar gezeur is niet leuk zo

Vissen zwemen er in

2 volwassen discus
25 kardinalen
5 cory,s
Koppel atenne baarsje




Gr rick
 
Dat doet me ook wel denken aan pluisjes.
In de regel trekt dat wel weg.
 
Laatst bewerkt:
Is waarschijnlijk gewoon wat bladafval, wat verwordt tot stof, heb ik ook wel eens voorbij zien komen in jonge bakken, mijn ervaring is dat het vanzelf wegtrekt.
Het beste is niets doen en rustig de bak/filtering laten rijpen.

Edit: Ik ga nu uit van je stelling dat het op stof lijkt. En dus geen leven inzit bv..
 
Ik heb nou al vanaf dag 1 gezeik met de bak leuk zo,n hobby met een oude bak loopt alles prina ik wil het goed doen loop een nieuwe bak en heb alleen maar gezeur is niet leuk zo
Vaak blijken oude bakken inderdaad minder 'gezeik' op te leveren dan jonge bakken, het moet allemaal in balans komen, je filtering, duurt even voordat planten (mits aanwezig natuurlijk) zijn aangeslagen en gewend zijn aan de omstandigheden, geldt waarschijnlijk ook voor de bewoners, duurt ook even voordat je in de vingers hebt hoe je het best deze specifieke bak kunt bestieren.
Als deze bak nu 3 weken draait zou ik nog wel even geduld opbrengen, zou zomaar kunnen dat je over een aantal maanden er weinig omkijken naar hebt en het grotendeels vanzelf lijkt te gaan ;)
 
Ik ga met Mark mee. Ik neem aan dat de filtering verder goed is en dat je ook watten gebruikt om het fijne vuil uit te filteren.
Geduld is vaak wel belangrijk bij onze hobby, al s dit ook niet mijn sterkste kant hoor.
 
Hallo

Ik heb geen planten in de bak deze stonder er wel in maar ivm dat ik puur voor de vis wil gaan heb ik 2 weken geleden de plantjes verwijderd het vuil wat zweeft is niet zo heel veel en erg , in elke bak komt wel een stofje voor
Ik vindt alleen dat troep op me glas minder leuk , geduld heb ik wel zolang me vissen gelukkig zijn ben ik ook blij maar vieZe ruiten is een doorn in het oog vooral na 2/3 dagen en het is alleen als je vanaf de zijkant op je glas kijk zoals de bovenstaande foto is genomen

Me filter is voorzien van het juiste materiaal en genoeg watten ;)

Alvast bedankt
 
Ik ga met Mark mee. Ik neem aan dat de filtering verder goed is en dat je ook watten gebruikt om het fijne vuil uit te filteren.
Geduld is vaak wel belangrijk bij onze hobby, al s dit ook niet mijn sterkste kant hoor.


Bij mij was dit vroeger ook geen sterk punt hoor haha dus ik snap wat je bedoel ;)
 

Terug
Bovenaan