Witte schimmel?


Grijsje

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
59
Locatie
Leeuwarden
Hallo allemaal, ik was zaterdag bij het aquarium wezen kijken van mijn buurman, die hij net een maand of twee geleden opgestart heeft. In het begin ging het prima maar nu vertonen zich op de grindbodem allemaal witte schimmelachtige draden/vegen. Het is vrij hardnekkig en kan met de waterhevelaar er niet afgezogen worden. Ook op het raam zitten een paar van die witte dingetjes die niet bewegen dus ik vermoed geen beestjes. We zijn bij het aquariumhuis geweest en zij moesten hem het antwoord helaas schuldig blijven. Toch moet er iets aan gedaan worden alleen weten we niet hoe. Hulp gevraagd van jullie, alsjeblieft!
 

Bijlagen

  • AquariumLucas1.jpg
    AquariumLucas1.jpg
    343 KB · Weergaven: 97
Goeie vraag... Was laatst wel een lid met ik geloof JBL Manado bodem die veel issues gaf - zag er anders uit dan dit hoor; welke bodem heeft je buurman? En kun je iets over waterwaarden/temp etc zeggen?
 
+ 1
Slijmzwammen dus. Volgens mij kunnen ze geen kwaad.

Zat ik dus toch goed en zover ik las kunnen ze inderdaad geen kwaad maar je komt er niet af zonder alles te ontsmetten.
 
Ooit heb ik het zelf ook gehad. Toen wist ik ook niet wat het was, iemand van een toenmalige aquariumvereniging wel. Helemaal zeker weet ik het niet meer maar volgens mij heb ik het toen wat weggezogen, zeker niet ontsmet, dacht ik. Het was hoe dan ook wel weg later.
 
Mensen, hier kan ik echt iets mee, fantastisch! We gaan ons erin verdiepen en dit oplossen. Hartelijk dank iedereen voor het meedenken!
 

Terug
Bovenaan