Wat is er nieuw

witte slierten- slijm

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeroentje1978
  • Startdatum Startdatum
J

jeroentje1978

Guest
hallo,
bakje sinds een week of 4 draaien, maar toch steeds wat witte sliertjes overal op.......

op de foto's zie je een wortel met het goedje erop en
zijkant van mn spraytube...

iemand enig idee?

1_zpscc544dbd.jpg


image_zps31735273.jpg


image_zpsa9ad01ee.jpg
 
Vreemd,lijkt wel wat op het schimmel wat je heel vaak ziet in aquariums die net staan maar zit het meestal op "dode" dingen o.a. zoals de zuignap van je foto ipv planten.
 
ja heel apart,

je kan het er wel af 'kloppen" maar lijkt wel wat slijmerig.....
verder alleen wat garnaaltjes erin, geen vissen...

het kienhout is mooi schoon (daar zit het dan weer niet op)
 
hoop zelf dat het vanzelf verdwijnt...
 
Ik had zoiets ooit eens tgv de bio co2. Althans daar kwam ook een slijmerig goedje vanaf. Maar volgens mij heb jij geen bio co2 en is dit veel meer dan ik destijds had.
Het zegt me verder niks.
 
Ik heb precies hetzelfde, maar dan niet op de planten. Hoe ging het bij jou weg?
 
Ik heb dit ook gehad. Lijkt precies hetzelfde.
Had het idee dat dit kwam doordat ik niet alle wol van de wortels van de planten had verwijderd.
Had er toen nog geen bio co2 in.

Planten eruit gehaald afgespoeld. Heb mijn bak volledig nieuw ingericht. Hierna geen last meer van gehad.
 
Ik heb dit ook gehad moet zeggen dat mijn appelslakken er dol op zijn
 
Ik heb dit soort witte slijmerige goedjes ook, in mijn pas opgestart speciaal aquarium. Maar het zit bij mij niet op de planten alleen op het het hout, en het verdwijnt na verloop van tijd. Kun je het makkelijk afhevelen bij een waterverversing?.
 
Wat ik ken als de schimmel dat gaat vanzelf weer weg.
Of dit hetzelfde is durf ik niet te zeggen want wat ik weleens op het hout heb gehad leek me minder slijmerig.
Maar in de regel gaan dat soort dingen vanzelf weg en zie je het wel in net opgestarte bakken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan