Wat is er nieuw

Witte stip

Ik zie nu wel wat anders aan de ontlasting. Het eerst stukje is gewoon donker en de rest is wit en lijkt op sommige stukken transparant.

Ik heb de 💩 ook maar even op de foto gezet🙄 misschien is er zo een verklaring te vinden?....

Bijlagen

• Screenshot_20210419-132530_Video Player.jpg
    Screenshot_20210419-132530_Video Player.jpg
    428.3 KB · Weergaven: 93
  • Screenshot_20210419-132452_Video Player.jpg
    Screenshot_20210419-132452_Video Player.jpg
    374.5 KB · Weergaven: 93
Dat transparante is niks ergs, dat betekend alleen dat de poep daar al weg is uit het vliesje

Ok, gelukkig ik neem aan ook als het vliesje net zo lang is als de vis zelf... 🤔

Maar je zegt het transparante is niet erg, het witte wel? Ik hoop het niet

Bij witte stip denk ikzelf altijd simpel en dan meteen aan een temperatuurverschil, vooral voorkomend bij het ( bij) plaatsen van nieuwe vissen en het te vroeg loslaten daarvan.
Of het aquarium staat in een omgeving waarbij de nacht-temperatuur te veel zakt.
De vissen die in een plastic zak zitten (transportwater) daarom ook liever dit niet te gebruiken en via overdruppelen dit water afvoeren.

Gelukkig Dat het geen kwaad kan. We hebben het aquarium nog niet zo lang, sinds oktober. Er zijn in het begin een heel aantal dood gegaan. En er is vanalles mis gegaan, veel door foute info en zelf niet goed genoeg ingelezen. Daardoor ben ik denk ik wat onzeker over de gezondheid van de vissen. Al moet ik wel zeggen dat dit een taaie is, zij heeft alle ellende vanaf dag 1 overleefd💪.
Nu wil ik heel graag voorkomen dat er weer iets mis is en wil ik graag dat de visjes het fijn en goed hebben.

Blij dat er zoveel liefhebbers zijn die op dit forum anderen willen helpen!

Je bent zeker de eerste niet waar in het begin van alles fout gaat. Dit heeft meestal met je biologisch evenwicht en watertje te maken. Dit zorgt dat visjes zwak worden en dood gaan. In zulk situaties is een kuurtje medicatie erbij ook niet de oplossing.

Dat deze alles heeft overleeft is fijn maar het kan natuurlijk wel zijn dat dit visje wat zwakker is geworden. Dat kun je verder niet weten. Niemand kan in het visje kijken. Zolang deze doet wat hij moet doen rond zwemmen en eten niet al te druk over maken. Je heb nu gewoon een heel apart visje met wit poepertje 😉

Zorgen dat je watertje goed is, het aquarium qua inrichting goed is voor je soortje en goed eten geven moet het allemaal goed komen/zijn.

Vragen vind ik ook nooit dom hoor

Een wit poepertje 😂🤣😂🤣 een gratis gebleekt anusje 😉😉

Iedereen weer bedankt!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan